Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 11:51 pm
  

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi



Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
  Printerivaade Eelmine teema | Järgmine teema 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: T-74 käivitussüsteemi projekt (mootoriplokis vigastus?)
PostitusPostitatud: Teisipäev Mär 23, 2021 10:19 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
[b][/b]Tere.

Möödunud on oi oi kui palju aastaid vahepeal ning mõtlesin, kuna käsil on huvitav projekt, siis teen siia ka teema selle kohta. Nimelt võtsin traktorilt pealt maha käivitusmootori ning selle asemele läheb reduktor ja selle otsa omakorda starter.
Reduktoriks on siis see: https://www.pmkaubamaja.ee/et/115mm.html
Starter on Magnetoni 12V 3,2 kW: https://www.pmkaubamaja.ee/et/starter-1 ... neton.html

Käivitusprotseduur hakkaks välja nägema selline:

1) Traktori mootori dekompressiooni aktiveerimine
2) Käsipendiks sisselülitada ja seejärel fikseerida peamootori lülitusele (ehk siis kang vasakule kuni käib klõps ja seejärel paremale lülitusasendisse)
3) Starteri käivitus nupuga (sel momendil hakkab kohe ka peamootor kaasa ringi käima, vt punkt 2)
4) Kui peamootor on mõned pöörded ringi käinud siis mootori kompressiooni aktiveerimine, toimub/ei toimu käivitumine
5) starteri käivitus vabastada

Sai enne põhjalikult uuritud, mis ja kuidas, ning sattusin netis peale kuidas Niva kombaini mootori käivitus oli täpselt samuti tehtud. Sama reduktor ja sama starter. ja käivitus sisuliselt kahe sekundiga. Miks mitte ei võiks see toimida ka mul. Saaks traktori kergemini tööle ja seega ka rohkem toimetada temaga. Muidu kippus ikka see käivitusmootoriga jamamine tuju ära võtma lõpuks :) Loodetavasti uus süsteem toimib.
Muidugi, et käivitus lihtsam oleks siis tuleb paaritonnine alasi siduripedaalile panna, et käigukast ära eraldada :) aitab ka kergemini käivitumisele kaasa.

_________________
T-74


Viimati muutis T-74, Esmaspäev Aug 09, 2021 3:14 pm, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitussüsteemi projekt
PostitusPostitatud: Pühapäev Mär 28, 2021 6:49 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Sai natuke asja süvenetud ja selgus selline huvitav asjaolu. Starter istub reduktori otsa ja on kohe hambumuses reduktori emase hammasrattaga. Siinkohal aga küsimus. Kuna starteri tõmberelee ergutamisel ju toimub kaks asja samaaegselt st et starteri pendiksihoob lükkab starteri hammasratta ühendusse ning relee tagaotsas sillatakse starteri kontaktid samaaegselt, mille tulemusel liigub vool edasi starterimootorisse, et see üldse käima läheks.
Asi aga selles starteri kinnitustasapinnast kuni hammasratta otsani on 3,2 cm ja reduktoris oleva emase hammasratta põhjast starteri ühenduspinnani on umbkaudu 4 cm, ehk starteri käivitamisel saaks selle tõmberelee ainult liikuda u 8mm, kas see on piisav selleks et tõmberelee taga olevad kontaktid ühenduse saaksid või mitte?

Ja kas lahenduseks on see, et starteri pendiksi hoob välja võtta ja sellega jääb tõmbereleele ainult üks ülesanne, milleks on kontaktide sildamine et starter käivituks. Hammasratast ei ole vaja kuskile hambumusse ju vaja lükata enam sest ta istub juba ühenduses nagu eelpool kirjas.

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitussüsteemi projekt
PostitusPostitatud: Laupäev Apr 03, 2021 1:52 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Nonii...peale pikkasid uurimustöid ja konsulteerimist eemaldasin ennetavalt starterilt pendiksi hoova. Teiseks tegin mootori pöörete hoovale vahelüli et originaal gaasihooba saaks kasutada. Starteri korpus jäi ette, seega hooba on vaja umbes 5 cm pumba poolest otsast väljapoole tuua.
Selle asemel, et hakata ise kokku panema starteri ja aku vahelist kaablit, tellisin netist 1,2 m pika komplektse kaabli, mis pikkuselt ulatub ilusti starteri otsast läbi vaheseina kabiini akuni. Piltidel siis näha käivitusnupu asukoht ja kinnitusmeetod ning gaasihoova modifikatsioon.


Manused:
T-74 gaasihoova modi.jpg
T-74 gaasihoova modi.jpg [ 693.17 KB | Vaadatud 5515 korda ]
T-74 käivitussüsteem.jpg
T-74 käivitussüsteem.jpg [ 786.16 KB | Vaadatud 5515 korda ]

_________________
T-74
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitussüsteemi projekt
PostitusPostitatud: Kolmapäev Apr 07, 2021 3:56 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Update progressist

Sain täna paika starteri juhtmestiku ja tegin ka starteri enda tühja katsetuse, nupp toimib starter käivitub kenasti. Piltidel näha, kuidas juhtmed pandud. Musta peaga läheb tõmberelee ergutusest lülitisse ning punane on lülitisse minev toide. Selle võib ka võtta aku plussklemmilt, mille ma ilmselt ka hiljem ringi teen, siis ei teki sellist juhtme pesa sinna nagu näha. Halb oli teha ja polnud sobivat kinga ka kohe käepärast.


Manused:
T-74 starteri juhtmestik.jpg
T-74 starteri juhtmestik.jpg [ 727.63 KB | Vaadatud 5494 korda ]

_________________
T-74
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitussüsteemi projekt: TÖÖTAB
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 12, 2021 7:14 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Tere taas
Antud käivitussüsteem töötab väga edukalt. Kui kütusesüsteemist on õhk väljas kenasti ja käsipumbaga harjutused tehtud, siis saab masina tööle. Dekompressiooniga meelitasin algul natuke ja käima ta möirgaski peale 7 aastat seismist. Mootori õlirõhk oli kenasti stabiilne peale käivitust.
Oli teine tiksunud natuke siis hakkasin vaikselt tera hüdraulikat testima, kuid kahjuks tera hüdrovoolik aastatest 80 ühel hetkel andis järgi ja rebenes. Pole muud miskit kui uus voolikuring kogu hüdrosüsteemile.

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitussüsteemi projekt
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 29, 2021 7:54 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Uus käivitus peale hüdraulikasüsteemi voolikute ja õli vahetust. Endiselt starter+reduktor toimib väga edukalt. külmkäivitusel aitab kindlasti kaasa korralik küttesüsteemi õhutus. Siis dekompresseerida natuke vedada ja kompresseerida ning napilt 5 pöörde pärast traktor töötaski. Katsetasin ära ka nö soekäivituse ja ilma dekompressioonita 1,5 pööret ning lõi kenasti käima.

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitussüsteemi projekt
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 09, 2021 3:06 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Kahjuks on selgunud tõsiasi, et mootoriplokil on vigastus veesärgis. Võtsin karteri alt ära, et tuvastada, kuidas lekib ja vesi tuleb sisse 2.silindri tõukuri kaudu. Avasin siis mootori küljel vastava ligipääsu luugi ja mis selgus, et vesi pressib tõukuri ja plokivahelt üles, tilgub tõukurisse ja sealt tõukuri õliaugu kaudu karterisse. Võtan klapisüsteemi maha, et saaksin vastava tõukuri välja võtta ning näha, mis seal plokiga toimub ja siis edasi mõtelda, mis saama hakkab. Pildil siis näha paremalt lugedes kolmanda varda tõukuri serva taga on vett näha. Niimoodi sealt ploki ja tõukuri serva vahelt pressib. Vaadates traktori raamatust mootori läbilõiget siis tõukuri serv on hästi pisut üleval pool hülsitihendite joont. Seega plokimõra peab olema ülevalpool hülsitihendit, veesärgi all servas.


Manused:
Veeleke karterisse.jpg
Veeleke karterisse.jpg [ 259.49 KB | Vaadatud 4751 korda ]

_________________
T-74
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
et 3.0.10

greenmiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.