Foorum põllumeestele
https://foorum.rodnas.ee/

mtz 82 mootori soendus
https://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=9&t=1037
1. leht 2-st

Autor:  Volts [ Kolmapäev Dets 30, 2009 7:26 pm ]
Teema pealkiri:  mtz 82 mootori soendus

Millist soendust soovitaksite paigaldada mtz-82 ja mis moodi. Tänud

Autor:  jcb4cx [ Kolmapäev Dets 30, 2009 9:46 pm ]
Teema pealkiri: 

MTZ on saanud mitmeid variante.
siiamaanik kõige tõhusam oli mingi konksu moodi spiraal, mis sai ploki sisse aretatud - sinna starteri kohale, viimase külmapunni asemele.
calix firma soojendusi on saanud palju paigaldatud, nende jaoks tuli teha kolmnurkne vahepaalt ploki külge, sest täpselt sama läbimõõduga plokisoojenduspunni-spiraali polnud võtta ja fordi-lada oma oli kõige odavam - ca 480.- eek, siia juurde tunnike nokitsemist 10mm raudplaadi juures ja oligi plokisoojendus paigaldatud.
kõige mõttetum on Defa plokiväline soojendus, sisuliselt sellega mootorit -25 kraadi juures käima ei saa, sest voolikud jahutavad läbivoolava vedeliku maha.
80-ndate lõpus sai mingeid teekannu spiraale otse radiaatori alla vanni sisse panna, olid samuti suht töökindlad asjad (kahjuks calix soojenduste kohta ei saa sama öelda - üks kolmest jääb tööle, ülejäänu põleb kiiresti läbi)
10 aastat tagasi, kui sai tõsine metsamees olla, siis kasutasin plokisoojendust sedasi, et nagu töölt tulin, siis kohe juhe seina, hommikul kohe hää võtta või kui oli vaja öösel kedagi välja tõmmata, siis polnud samuti probleeme.

bellakas on väga tänuväärt masin, pane milline soojendus tahes, ta lepib kõigega.

Autor:  vuks [ Teisipäev Veebr 09, 2010 8:24 pm ]
Teema pealkiri: 

enda vanal 80-el on äkki mingi 2kw(vb ka väiksem) spiraal karterisse aretatud. mingi 15-20 minutiga tõmbab karteri soojaks natukene, et käel enam külm ei hakka. tunnike või natuke rohkem siis tasub juba mõelda kas ja kui kaua kätt tahad küljes hoida. kuuma vett ka tavaliselt kasutanud kuna talvel üldiselt suht vähe sõitu. ja alati kui olen tahtnud käima saada siis on ka läinud. muidugi niisama pole hakanud katsetama kui külmaga veel käima suudan ajada

Autor:  erks [ Teisipäev Veebr 09, 2010 9:00 pm ]
Teema pealkiri: 

Meil 820 peal see 2000W http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=3&ndid= -30C ja plokkis temp.+60C.

Autor:  SPL [ Teisipäev Veebr 09, 2010 9:10 pm ]
Teema pealkiri: 

jah mul 952-l ka see defa peal ja nu ausalt viimane talv kasutan seda. järgmine talv läheb spiraal sisse. panen õhtul sisse ja hommikul on 50 kraadi aga sama tulemuse saab sõbra fergu tunniga ja seda kuna tal spiraal mis plokki käib. üks küsimus ka muidu- on keegi russi käimarile ka mingi soojenduse mõelnud. alguses on päris rõve käike sisse toppida kui õli on nagu pigi.

Autor:  veiko [ Kolmapäev Veebr 10, 2010 6:59 pm ]
Teema pealkiri: 

Aga mis õli sul seal on?Mul oli sama teema 40-ga kui ostin.Külmaga lasid siduri lahti siis oli kohe moototi häälest kuulda,et vedu taga.Panin sisse Castroli 75W-140 ja nüüd on peale 5 min käimist juba käigud lülitatavad.Selle õliga ei ole seda ka karta,et suvel liialt vedelaks läheks.Ja kui keegi küsib kas tihendid peavad siis vastan ausalt,et peavad küll.

Edu
Veiko

Autor:  kondaja [ Teisipäev Veebr 15, 2011 1:23 pm ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

äkki keegi kel olemas saaks panna siia pilti kuidas see defa soojendi on peale aretatud. Sai kah omale see ostetud, kuid nupp ei noki, kuhu vahele see tuleb istutada.
Aitäh

edit: tegu siis mtz 82-ga :lol:

Autor:  SPL [ Teisipäev Veebr 15, 2011 9:10 pm ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

Kas voolikutega variant või spiraal?
Lisaks omale sai sügisel peale pandud poolakate soojendus, see boiler-tüüpi variant. Siiani olen väga rahul. Nii eile kui täna hommikul oli tund soojendamist ja käivitus ilusti. Mainiks veel ära, et starteriks 12V magneton. Käigukasti probleem lahenes tänu Castroli õlile.

Autor:  kondaja [ Teisipäev Veebr 15, 2011 9:49 pm ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

voolikutega variant

Autor:  SPL [ Kolmapäev Veebr 16, 2011 3:43 pm ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

Selle paigaldamiseks pead spets flansi tegema mis läheb külmakorgi asemele ja kinnitub kolme kaheksase poldiga ploki külge. teine voolik ühendatakse teisel pool mootorit asuva tollise korgi asemele (genekast nats kabiini poole ja nelikant peaga).
Teine variant on kabiini soojendus ära jätta ja nende voolikute vahele panna.
Kolmas on lihtsalt kabiini soojenduse vooliku vahele aga võimalikult mootori lähedale.
Selle soojenduse probleem ongi meeletu soojuskadu ja seda just tänu voolikutetele.
Kui vaja, võin homme paar pilti ka klõpsata.

Autor:  kondaja [ Neljapäev Veebr 17, 2011 5:13 pm ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

Oleks kena küll, aitäh

Autor:  SPL [ Reede Veebr 25, 2011 9:23 am ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

seda flansi mul enam pole mis külmakorgi asemele käib kuna uus soojendus asemel.
http://img145.imageshack.us/i/22022011144.jpg/

Autor:  djkiller [ Reede Veebr 25, 2011 9:31 am ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

Ise nägin agroprofis defa soojendi jahutusvedelik kuni 30L.
2000w elektriline siis.soojendi oli 2000 eek +kaablid
ja käib lõdvikute vahele.Ei pea seal uurima ega puurima
asi umbes sama suur kui õllepudel
hetkel mudelit üles ei leidnud

Autor:  SPL [ Reede Veebr 25, 2011 9:36 am ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

boiler variant hetkel 85 euri.
voolikutega jura ei soovita vaenlasele ka mitte.

Autor:  djkiller [ Reede Veebr 25, 2011 9:37 am ]
Teema pealkiri:  Re: mtz 82 mootori soendus

SPL kirjutas:
boiler variant hetkel 85 euri.
voolikutega jura ei soovita vaenlasele ka mitte.


paljud selle vahele lükanud http://www.google.ee/imgres?imgurl=http ... =104&ty=42

http://www.defa.com/doc/700/723.pdf

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/