Foorum põllumeestele
https://foorum.rodnas.ee/

hobujõud
https://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=9&t=1262
4. leht 5-st

Autor:  Traktorist [ Pühapäev Mai 09, 2010 3:24 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Ma julgeks oelda , et kytusekulu pigem vaheneb minu kogemuse pohjal kuskil 5 protsenti , kiip annab sulle joudu tapselt siis , kui on seda vaja tyhikaigul ja kergel koormusel ei muutu midagi. Koormuse suurendes aga vaandekover muutub ja sa saad kasutada korgemat kaiku kui tavaliselt jarelikult mootor tootab madalamate pooretega ja soob yldkookuvottes vahem kyttet.

Autor:  TILTS [ Laupäev Mai 22, 2010 10:25 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Minu arvamus. Võtame näiteks CASE. 6.7 liitrine mootor arendab 100-180 hj(MAXXUM-PUMA).Panin hj suvaliselt, +.-, siis et vaadake oma traktori kataloogist näiteks, millal hakkab jõuülekanne muutuma. St. kas kataloogi numbrid muutuvad. Loogiline, et on mingi vahemik, milleni saaks mootorit tuunida, aga jälgige traka mudeli võimsuste alg ja lõpp piiri. Muidugi müüakse hj( kuigi mootor on sama, mingil piiril jõuülekanne muutub). Sõnaga, ei maksa karta aju vahetust, tuleb lihtsalt vaadata, milleni sinu traka mõeldud on. Neid tabeleid saad tootja lk võrrelda. Kellel huvi, olen nõus väitlema.

Autor:  Maxim [ Neljapäev Mai 27, 2010 9:10 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Tere härrased.

Olen küll siin foorumis uus, aga tegelenud pikalt põllumajandusega, olenevalt oma noorest east. Kokkupuuteid on olnud ainult läänetehnikaga! Valtra, New Holland, MF, Claas.
Rääkides jõududest, siis minu viimane kogemus oli 4 traktori puhul, nimelt seda siis yle lahe.

John Deer, 2 New Hollandit, Valtra.

Kõiki ei mäleta aga umbes nii see läks!

Valtra T160- lõpptulemus 197 hp
New Hollant TVT 160- 210 hp

Väänet ka muidugi juurde.

Nimelt tuli härra, kes on oma ala spetsialist.
1. pandi traktor pinki- mõõdeti jõud ära
2. Kysiti palju juurde on soov saada, alati ta rääkis, mis on kindel varu, et midagi ei juhtu ei kasti ega muude asjadega.
3. Kas tehti uus juhtimisbox või suudeti ajust seadistada, ehk programm sinu jõu vajadusele
4. pandi traktor pinki ja mõõdeti uus tulemus.
5 Kui see kliendile sobis ja yle mõistuse ei olnud jõudu ( vaid kindel varu et midagi laiali ei lenda, kuna tasus uskuda inimese juttu kes on tuhandeteid traktoreid seadistanud)

Maksumus 1000 EUR traktor, umbes!

Mul on graafikut ka aga need paberkandjal.
Härra ytles ise ka, et lolliks ei tasu minna, mõistusejuures 30-40 hp ei tee mitte midagi, oleneb traktorist muidugi. Aga ei tasu seda ka teha, marki ma ei mäleta ja päris nr ka mitte. Aga läks umbes nii 260 hp võeti 375 hp ja kytuse kulu 88 L tunnis. Tellija oli noor 24 aastane poiss, ehk siis mõttetera asjas puudub!

Autor:  John 7710 [ Neljapäev Mai 27, 2010 9:28 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Sellisel juhul kui pannakse 100hp juurde, ei pruugi enam mõned asjad vastu pidada, näiteks käigukast :D

Autor:  Uku [ Reede Mai 28, 2010 7:56 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Soomes on suht hullud tuunijad, olen tuttav näiteks New Holland TM 155-ga millest pigistati välja 295 hobujõudu, jõuvõtuvõllilt. Kõik see saavutati suurema turbo, pumba näppimise ja Scania veoauto pihustitega. Omanik lasi ka masina üle värvida ja kapotile õiget hobujõudu näitava sildi panna.

Pilt

Autor:  jürto [ Laupäev Mai 29, 2010 3:19 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

sinna see ligi 8 eeku piimaliitrist neil lähebki :mrgreen:

Autor:  Maxim [ Neljapäev Mai 12, 2011 7:19 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Tere härrased!

Nimelt on juba pea aasta möödas, kui meie New Holland TVT 170, sai jõudu keeratud pea 50 hp juurde!
New Hollandil ei näe kulumismärke, ega koguaeg seda jõudu ei kasutata aga just siis kui seda raskes olukorras korra 1-2 min vaja, siis see on olemas!

Täna siis Valtra N141- tasakaalukalt lisasime 40 hp ja vääne läks heaks!
Ma ei näe põhjust miks seda kartma peaks, tänane kogemus!
Ma suudan külvata suurema käiguga, kuna vääne on parem
1.Mootoripöörded madalamad
2. Kütuse kulu märkimisväärselt madalam
3.Iga nurga pealt jõudis külvikut vedada


Rääkisin ka härrasmehega kes seda üle Soome, Rootsi teeb!
Ta on nõus ka Eestisse tulema, kui on piisavalt kliente!
Panen lühitutvustuse üles!
Tuleb oma bussi ja mõõtmisseadmega hoovi peale!
http://www.porintehotuonti.com/data/sto ... 90801a.jpg


Ühendatakse traktor, mõõdetakse hetkel olev jõud!
Küsitakse kliendi käest palju juurde soovid, alati soovitab ta ise ka, mis on mõistlik piir!
Teeb vajaliku softi laadimise ja pärast seda mõõdetakse uuesti.

mõningad näited!
Valtra N141 ( ei olnud meie oma)
http://www.porintehotuonti.com/attachme ... _TUNED.pdf

JD-6830
http://www.porintehotuonti.com/attachme ... _TUNED.pdf

Valtra 171CR
http://www.porintehotuonti.com/attachme ... _TUNED.pdf

Näiteid on palju!

Kui kellegil on huvi, siis võib näiteks minu kaudu ühendust võtta, et saada lisainfot!
1 traktori pärast vast keegi sõitma ei hakka, aga kui on mitu talupidajat samas rajoonis, siis küll!

Hind on 1000EUR+ km ( 1 traktor)

Kellel huvi kirjutage PS-i!

Autor:  Aare [ Reede Mai 13, 2011 8:45 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Samasuguseid softi ülekirjutajaid (loe: "kiibitsejaid") leidub Eestis ka mitmeid, pealegi täpselt sama hinnaga. Selleks ei peaks Soomest siia sõitma küll hakkama. Omaette lugu oleks siis, kui konkurents hinda allapoole kruviks

Autor:  Traktorist [ Reede Mai 13, 2011 11:00 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Nous Aarega 1000 EUR ylekirjutamise eest on suts palju ja Eestis on kirjutajaid samamoodi kyll ei ole neil dynot aga Tatoli ja Stokkeri meestel asi taiesti olemas , kui tahan traktorit myya siis pean jalle kutsuma kiibitseja ja veelkord maksma 1000 EUR i , lihtsam on ikka vist moodul vahele panna ja lylitada sisse valja kunas tahan ja hind on poole odavam

Autor:  Maxim [ Reede Mai 13, 2011 1:22 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Oleneb inimesest saab ka moodulit vahele panna, New Hollandile meil pandi karp vahele!
Aga paljud suudavad mõõta seda realset tulemust sul talu hoovi peal????
Ja sa veendud selles, et sa said mida tahtsid!
Samuti suudab ta dyno graafikutest välja lugeda ja võnked ära parandada koha peal!
Et graafik tuleks parem ja kõverik ühtlane!

Autor:  janek_s [ Neljapäev Mai 26, 2011 7:57 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Millist mootorit tuleks eelistada:ühel on võrreldes teisega rohkem väänet aga vähem hj,teisel vastupidi.
Tean et vääne on see mida tuleks eelistada aga millal tuleb mängu kw,kas päris lõpus kui hakkab ära surema?

Autor:  jürto [ Laupäev Mai 28, 2011 6:21 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

janek_s kirjutas:
Millist mootorit tuleks eelistada:ühel on võrreldes teisega rohkem väänet aga vähem hj,teisel vastupidi.
Tean et vääne on see mida tuleks eelistada aga millal tuleb mängu kw,kas päris lõpus kui hakkab ära surema?
Kunagi üks taure "spetsialist" ütles,et nt,piimafarmis tuleks eelistada selist madalama pöörlemissagedusega ja suurema väändega traktorit, künni jms tööl aga vastupidi. Aga üldiselt peaks kõike parajalt olems või tiba rohkem.

Autor:  tiit35 [ Laupäev Mai 28, 2011 11:19 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

janek_s kirjutas:
Millist mootorit tuleks eelistada:ühel on võrreldes teisega rohkem väänet aga vähem hj,teisel vastupidi.
Tean et vääne on see mida tuleks eelistada aga millal tuleb mängu kw,kas päris lõpus kui hakkab ära surema?

Vastupidi. Max hobujõud/kW on alati kõrgetel pööretel.

Autor:  Aare [ Pühapäev Mai 29, 2011 1:37 pm ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

Tänapäeva mootorite arenduse tulemusel (common rail e. ühisanum sissepritse, muutuva geomeetriaga turbo jms) rakendub maksimum väändemoment juba päris madalatel pööretel. Hobujõudude maksimum kipub jah seal pigem täispööretel avalduma. Mootoritootjad, aga ka igasugu testijad, avaldavad ka graafiliselt, millistel pööretel vääne- ja kilovatid maksimumis on. Traktoritootjad ilmselgelt võtavad eeskuju veokimaailmast. Näiteks Scania uutel euro6 mootoritel on väändemomendi maksimum toodud pea 1100 pöörde juurde, mis tähendab, et 90-se tunnikiirusega sõites töötab mootor just nendel pööretel :shock: Vanemate traktorimootorite jaoks on need alles tühipöörded. Loomulikult on oma osa selles karmistuvatel heitgaasinormidel. Boonusena peaks olema ka väiksem kütusekulu, kuid lisakuluartiklina on taas kasutusele võetud AdBlue, millest vahepeal euro5 mootoritel loobuti.

Autor:  jürto [ Esmaspäev Mai 30, 2011 6:32 am ]
Teema pealkiri:  Re: hobujõud

ja ei saa sellest ad bluest tulevikus mööda ka john deere :lol:

4. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/