meli666 kirjutas:
Ei saa hästi aru, kustkohast ta täpsemalt murdub.
Muidu parandusventiile on müüa ju kahesuguseid. Ühed on sellised keermega vahelekeeratavad ja teised liimitavad.
Aga, et nad nii massiliselt murduvad, järelikult tehakse midagi valesti rehvi maha võtmisel. Olen ise ka kümneid rehve maha võtnud ja pole veel kunagi sellist asja olnud. Mahavõtmisel lased õhukummi täitsa tühjaks ja surud ära ventiili veljeaugust täielikult sisse. Siis hakkad heeblitega ventiiliaugust kahele poole väljapoole liikuma.
Vulkaniseerimisest. Vanasti jah toorkummi ja spetsiaal kuumutusrõngaga pandi uusi ventiile. Tänapäeval on olemas selle jaoks keemia. Ostad ventiili koos seenega. Puhastad paigatava pinna, hea on näiteks kasvõi ketalõikaja lihvkäi. Siis kannad spetsiaalvulkaniseerimisliimi puhastatud pinnale ja ootad, nagu on ette nähtud. Siis tõmbad ventiili seenel kleepsud maha ja panned rehvile külge. Tuleb rullida korralikult paik kinni. Ja jääb väga ilusti pidama, ei ole veel ükski lekkima hakanud.
Või siis saab kasutada ka keermega vahelekeeratavaid ventiile, aga igasse õhukummi kohta need ei sobi.
Pean pildi tegema, kuid üritan seletada, kust ta murdub.
Võta ette õhukumm, see rõngas ja siis on tal küljes see julla ehk ventiil. Õhukummi puutepinnast väjaulatuv osa murdubki ta pooleks. Ühesõnaga see osa mis jääb veel velje alla hiljem. Mitte ei murdu kuskilt keskelt.
Jutt õigesti maha võtmisest on jura. Probleeme on tegelt kahtepidi. Täna eemaldasin ukraina rehvi dneproshina (tänapäevane) Rehv oli seisnud väljas koos veljega ja jääd oli arvatavasti ventiili avast sisse läinud. Mahavõtmisel vaatasingi, et poolenisti läbimurdunud.
Mahavõtmist tean ma ka ise. Heeblid korralikud ja mitte teravad. Seal pole probleemi. Tean seal isegi seda tööjärjekorda väga hästi.
Teine variant on, et tegu veneaegsete rehvidega. Neid võimatu maha saada peaaegu tervelt. Nad on nii kinni kleepunud mantli ja velje külge et annab kangutad. Eks seal ole ka süü selle, et enamjaolt pandi rehv kuivamata velje peale. Pool värvi on õhukummi küljes. Olen isegi mõnel veneaegselt õhukummil selle ventiili osa lausa välja keeranud. (veneajal olid nad enamjaolt sellised kahest osast koosnevad all nagu seib, mis läheb õhukummi sisse ja peale pressitud "kael" Need painduvad enamikul läbi ja ongi sul ühel hetkel õhukumm ühes käes ja vasest ventiil teises. Rääkimata sellest, et kasutatud veljel võib pool velge olla mantli küljes roostena:D
Nüüd uuringi maad, kust saab sellist ümariku kummilatakat millel ventiil koos krempliga küljes.
Siinjuures tuleb aru saada, et tegu traktori rehvidega. Mitte sõiduauto omadega. Neid sõiduauto omasid kõikjal müügil. Traktori omasid ei ole mina viimasel ajal kuskil kohanud.
Homme ehk mul meeles fotokas kaasa võtta, siis ehk annate nõu ka lõikehaavade lappimisest mantlite puhul.