Mis puutub kasutatud toiduõli kasutamisse,siis tahan rääkida oma kogemustest. Tegelesin sellega mõned aastad.Traktoriks oli Dvssh-16 1959 a. ,mootor D-16 (vanem tüüp,sil.95mm.) Ehitasin traktorile eraldi paagi,nii et ventillaatori soe õhk puhuks üle paagi.Paagiks oli DT-54 käivitusmootori bensiinipaak.Selleks,et toiduõli vedelaks saada,panin ümber sumbutaja toru mõned tiirud 10 mm. vasktoru.Paagist tulev õli läbis algul spiraali ja siis alles läks kütusefiltrisse,sealt pumpa.Kütusefiltriks on sellel mootoril niidipool.Tavaline papifilter ummistuks ära.See annab väikese eelise.Kõik õli tuleb loomulikult ennem paaki valamist filtreerida.Seda tegin läbi kaltsu.Ennem ajasin pajatäie vett keema,tõstsin 5.l plastiknõud kuuma vette,seal läks õli kuumaks ja siis sai alles kurnama asuda.Töö ei edene kiiresti,vaja oleks ehitada aparaat,millega õli puhastada. Algul käivitasin mootori ikka diiselkütte pealt. Siis alles keerasin diisli kinni ja teise kraani lahti.Õli pealt käib päris hästi,pole häda midagi.Lasin suviti ikka vähemalt 100 liitert õli läbi. Kui tahtsin mootorit seisma jätta,keerasin kraanid jälle ümber.Lasin käia niikaua,kuni toiduõli pumbast kadunud ja filter ka pestud.Õliga seisma ei või jätta,sest külmast pärast kipub ära hanguma ja ei saa käima. Olen sellest mootorist lasknud läbi ka sellist paksemat õli,mis lausa tükkis on,kui jahtunud olekus.Mootor käib kohe raskemalt,sest ei taha pihustitest korralikult kütet läbi lüüa. Mis puutub sellesse õli saamisesse,siis algul olid kõik kõvad mehed,vaja ju telesse saada ja kõigile rääkida,tegelikult oli asi selline,et ei saanud enam kusagilt õli.Katsetajaid oli kindlasti palju,kuid ega see asi pole üldse roosiline.Arvan seda,et seda läbitöötanud õli ei tohiks rootorpumbas kasutada,reaspump peab vast vastu,kuid ega see õli ju päris hea pole,seal sees vett ja muud kraami. Proovisin ka õli koos naftaga,kuid seda ei soovita üldse.Asi läheb teraliseks ja katsu seda läbi filtri ajada.Too ikka ei kõlba.Proovisin seda õli kallata DON-i paaki.Kui soe aeg oli ,sai paagi peale kallatud nii 40l. Käis kah,kuid kippus pihusteid ummistama.Nii kui soojaks läks ,kadus brobleem. Nüüd sellel suvel ma enam õli ei saanud.Suured firmad küsisid juba eelmistel aastatel pool diisli hinda ,või isegi rohkem.See ei tasu enam ennast ära.Pane veel juurde transport,aeg mis kulub õli puhastamisse ja ega küttepumbale ka asi väga hästi ei mõju.Pihustid paneb ka pikapeale tuksi.Kasu on ainult siis,kui mootor juba kulunud ja kaotada pole midagi.Uude masinasse pole seda mõtet toppida.Iseasi ,kui saaks uut õli.See jälle kallis. Kui see suurem "hullustus" käis,sain juba aru,et ega õli saamine kerge pole ja teisi tahtjaid tekkis ka.Lõpuks jäingi ilma.Ennem loobiti vana õli prügikasti,sest keegi seda ei tahtnud.Ma ei tea,kuidas asjad praegu selle saamisega on. Vast on suurem osa katsetajaid tüdinenud,või vastu näppe saanud.Igatahes on praegu päris vaikne.Pole kuulda olnud,et keegi seda kasutaks.Aga kellel võimalus,laske aga käia.Kui õli saada,pange aga paaki! Jõudu!
|