Asi ei olnud joppamises vaid selles, et sa võtsid auto treilerilt, mitte ei ostnud autot Eesti tolvani käest.
Mis on eestlaste nizz. Eestlane tahab igati odavalt läbi ajada. Jumala eest mitte ühtegi kulutust ei tohi teha. Hoiame kokku kasvõi hambaharjalt.
Ma olen üritanud enda tuttavatele selgeks teha, et iga kuu tuleks autosse mingi raha ka investeerida. JA kulud ei saa piirduda vaid õli vahetuse ja kütuse sisse kallamisega. Reaalne keskklassi inimene peaks minuarvates investeerima 5-15a vanasse autosse umbes 500-1000eeki kuus. Siit sealt ja kolmandast kohast kõpitseda lasta teda. Et auto peaks kaua vastu.
Seda tavaliselt ei teha. Ja tulemus see, et näiteks Saksa auto kooleb 7a Eestis sõitmist täielikult ära. Alles number ja ämber
Et siis autost jälle auto saada, tuleb vähemalt müügihind kahega korrutada. Erinevate probleemide lahendamiseks. (sarnane olukord on ka näiteks 10a seisnud auto "taasäratamisega").
On olemas ütelus: "Oskaja mees teeb mittemillegist midagi, oskamatu ei suuda parimate tööriistadegagi midagi teha". Ma ise leian, et nii päris elada ei saa. Et mitte midagi ei oma ja kuhugi raha ei kuluta. Järjepidevalt masinasse investeerides hoiab selle väga kaua väga heas korras. Ühesõnaga anda oskajale inimesele head tööriistad/vahendid, kestab ka asi kaua. Koonerdaja vingub niisama, et miks see ja teine pask on.
Seetõttu leian, et korraliku masina (ükskõik kas auto või traktor) leidmine Eestist on ülikeeruline, kui masin on elu aeg Eestis sõitnud/töötanud. Probleem on just tema hooldustöödes (õigemini nende mittetegemistes).
Proovi teha selgeks Kolhoosi prigadir Vovale, et uued õlid hoiavad masinat paremini. Õlilekked peavad masinast likvideeritud olema. Summuti võiks uuemapoolne olla ja rehvid ka 80% kirjaga. Kuna aastakümneid on investeeringuid tegemata jäetud ongi probleem majas. Kust võtta see ULMELINE summa raha uuenduste jaoks.
Nüüd ongi meie juurde siginenud tegelane, kes vanade masinatega veel raha teeb. Neid koonertalunikelt kokku ostab neid veidi remondib ja ülevärvib ja müüki paneb.
Autode puhul (uuemate 5-15a) vaatame esimese asjana ju kas masin on ülevärvitud (on tal olnud avariisid), kas mootor töötab ilusti, käigukast ei unda ja sillad püsivad maas.
Traktorite puhul on ju enamik ülevärvitud, kapitalremondi juba saanud ja tohutu arvu töötundidega. Samal ajal kui autosid on võtta meil 100tk korraga ja saab neid võrrelda omavahel on traktorite juures üks kuni 5 võtta. Ja needki rondid.
Üks probleem on kindlasti hind ja hobi. Sissetulekud on Eestis naeruväärsed samas masinatega kooritakse nii mis kole.
http://www.hot.ee/lootusetuolukord/