murphy kirjutas:
Nüüd on mõlemad nullis. Kuidas saab kontrollida, kas hüdroakus on piisavalt gaasi? Kui ma selle kraani ära vahetan, siis mis oleks optimaalne surve mida sellele kivikaitsele anda?
Hüdroakus peab olema algrõhk. Kui nüüd kraani lahti keerates mõlemad seierid nulli kukkusid, siis on asi hapu. Ehk siis hüdroaku gaasist tühi ja vaja täita. Kui selliselt nüüd asja kasutada, siis hüdrokivikaitse ei toimi. Kuna puudub gaas, mida kokku suruda. Traktori hüdrosüsteemist surve sisse lastes jookseb hüdroakus olev kolb sisuliselt põhja ja kivi tõttu silindrist väljuval õlil pole kuhugi minna. Kuna õli pole kokku surutav ja asi niiöelda siis jäigalt.
Seal plastkupli all paremal on selline kuuliga ventiil. Keerad kübarmutri ära ja siis ühendad gaasitäitmisvooliku otsa. Kuulklapp laseb siis ainult ühte pidi gaasi läbi.
Mul endal muidu sama hüdroaku kasutuses, küll aga Överumi adra peal. Originaal oli miskise kummikotiga, kus siis ühel pool gaas ja teisel pool õli. Mõranes ära ja uus oli ulmelise hinnaga.
See Tartu adra oma sellest hea, et on kolvi ja mansettidega. Odavalt remonditav. Siiski mingi aja tagant tuleb mansette vahetada. Surevad vist ära. Aga selleks kulub ikka oma 10 aastat.
Algul noore ja rohelisena ei taibanud mansette ära vahetada ja sai igaaastaselt täitmas käidud. Kuna see liigutus maksis omajagu, siis sai muretsetud isiklik lämmastikuballoon ja hüdrovoolikust tehtud ise spetsiaalsete otsadega täitmisvoolik. Võit tuli märgatav. Vanas rahas taheti kuskil 500.- hüdroaku täitmise eest. Oma ballooniga saab aga arvutusete järgi ligi 12 korda täita. Ja Elme Messeris maksis see balloonitäis mingi 400.-
Üldiselt Tartu adrad on nii nõrga konstruktsiooniga, et hüdroaku peab töötama perfektselt. Muidu on varsti kõik kõver.
Muidu minu hüdroakul on praegu algrõhk 100 Bari kandis, kui kraan lahti keeratud. Vaadates siis sealt plastkupli pool olevat manomeetrit. Künni ajal keskmiselt sellesse kraanipoolsesse manomeetrisse lasen hüdrosüsteemist 135 Bari sisse. Kui palju aga nüüd seal plastkupli poolses on, jään vastuse võlgu. Aga see ei olegi nii oluline.
Muidugi Överumil tuntavalt peenemad silindrid ja tõenäoliselt Tartu ader vajab teisi numbreid.