Foorum põllumeestele
https://foorum.rodnas.ee/

John Deere , Claas ruloonpresside töökindlus, vastupidavus .
https://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=15&t=451
2. leht 3-st

Autor:  Uku [ Pühapäev Mär 08, 2009 12:20 am ]
Teema pealkiri: 

Olen Welgeri kolm mudelit läbi proovinud,loen Welgerite eelisteks tugevat rulli ja töökindlust. Esimene oli RP 200,mida enam ei toodeta, kuid kivikõva masin,elektroonikat ei kasutata ja töökindlus hea. Tootlikkus on lihtsalt väiksem uuematest mudelitest. Järgmine oli RP 220, tõsine edeasiminek tootlikkuse suunas, ka töökindel masin, aga viimane, RP 235 on masin milles on juba kõik reguleerimised puldist ja hooldamine on ainult kardaani määrimine ja keskmäärde täitmine. Muidugi see kõik sõltub mis varustuses masin on, siiani on täis laksu kasutatud...

Autor:  Andrese talu [ Kolmapäev Mai 13, 2009 4:47 pm ]
Teema pealkiri: 

Plaanis minna vaatama 9 aastat vana Welger 220 RP. Pidi olema väga heas seisukorras ja -naerukoht :lol: vaid 6000 rulli teinud :lol: .
Selle kogusega ei tohiks vist miskit kuskilt lagunenud olla.... :wink:
Aga ok, see selleks,.-niisiis kas midagi kuskil loksutada või väänata või kangutada on, et võimalikke vigu leida? Igal masinal ja seadmel kulub teatud aja jooksul mingi teatud tööorgan või osa, mis vajab asendamist jne, ja mille alusel on võimalik määrata masina töötunde, või siis rullide hulka. Mille alusel oleks sellel mudelil võimalik tema allesjäänud ressursse hinnata..??? Krt vist sai mõte arusaadavaks :roll: Ok niisiis kas valtsid kuluvad, või nende värv teatud aja jooksul, hammasrataste vahetussagedus, ja kas üldse vahetataksegi,....Rehvimuster, jne, viimased siiski vahetatavad...aga kas on võimalik üldse pressi rehvisid siledaks sõita :oops: ..Palju lolle ja asjatundmatuid küsimusi, aga millegi najale ju vaja toetuda, kui hinnangut hakkan kujundama :D

Autor:  Uku [ Kolmapäev Mai 13, 2009 5:14 pm ]
Teema pealkiri: 

Kas see 220 on profi mudel või master. Juhul kui on profi, saad kontrollida palju masin rulle on teinud, seda siis puldi menüüst, seal on koht "grand total", mida ei anna nullida ilma aju ja pulti vahetamata. Vaata kette, kuidas nad hammasrataste peal istuvad, sealt näed kas ketid on läbi ja hammasrattaid ise, need ei tohi olla liiga kulunud olla. Kui valtside laagreid kontrollida oleks targem ketid lõdvaks lasta, muidu ei näita laagri lõtku välja. Eriti teraselt soovitan kontrollida luugi alumisi valtse. Valtsid ise on suht igavesed, kui just keegi võlli kõveraks pole saanud. Koguril võta mõnest piist kinni ja loksuta edasi tagasi, et teada saada kas juhtteede laagrid on ok ja piide võlli puksid on korras. Peakski siis enam vähem kõik olema või vähemalt hea algus, kui kellegil veel midagi lisada oleks.

Autor:  Andrese talu [ Kolmapäev Mai 13, 2009 6:52 pm ]
Teema pealkiri: 

Ilmselt pole tegemist profi mudeliga, kuna pidi olema mehhaaniline rullilugeja. Ilmselt pole ka siis elektroonilist juhtpulti :roll: ...
Kas see teeb töö võrreldes profi mudeliga keerukamaks ja aeglasemaks, või pole vahet, või äkki on hoopis parem :?:

Autor:  Uku [ Kolmapäev Mai 13, 2009 6:57 pm ]
Teema pealkiri: 

Ega ta kehvem pole, ainult lihtsam, siis on kogu elektroonikaks paar andurit. Kõik muu on sama. Töökiirus jääb samaks, elektroonika teeb mõned asjad lihtsalt mugavamaks.

Autor:  Andrese talu [ Neljapäev Mai 14, 2009 8:51 am ]
Teema pealkiri: 

Kas selle Welgeri mudeli valtsilaagrite vahetus on keeruline ja aeganõudev töö- pidid ju need minev kaup olema valtsidega pressil , ja kuidas on üldiselt Welgeri varuosade hinnad võrreldes teiste tootjate hindadega :?: See viimane eeldab muidugi kogemust erinevate tootjafirmadega :)

Autor:  Uku [ Neljapäev Mai 14, 2009 4:28 pm ]
Teema pealkiri: 

Valtsilaagrite vahetus ei ole keeruline töö, kuid on küllalt aeganõudev. Laagrite kestvus oleneb palju määrimisest, masinad millel on automaatmäärimine ei ole laagrite probleeme tavaliselt paari kolme aasta jooksul, ise laagreid määrides sõltub palju määrijast. Hindade võrdlusmoment puudub täielikult, sellest peaksid rääkima vastava kogemusega mehed.

Autor:  jürto [ Reede Mai 15, 2009 5:53 am ]
Teema pealkiri: 

enda mascari pressil ,ilmselt on nii ka teistel,et see vahetus pole keeruline aga aeganõudev,siiamaani ainult ühel valtsil laagrid purunenud,aga see on tehase mäda(uuematel on see probleem kõrvaldatud),neid läheb suve jooksul lumbes 5tk.aga asi suht käpas niiet praegu saab juba tunniga tehtud,tavaliselt põllul tagavara kaasas,vaalupeal väike boxipeatus:D,kui just võlli pooleks ei rebi.Laager koos flantsiga Samest tellides 1200,kui flants terveks jääb siis saab aind laagri vahetada ,poes 150-200raha. Ühel vanal siin mingi vanem welger,marki ei tea ,a aind nööriga seob ja nuge pole,(silopress ikka) ostis terve jooksu uusi laagreid ,nh igaks juhuks vahetas, laager maksis ka mingi 200 ringis tükk.

Autor:  jürto [ Reede Mai 15, 2009 5:53 am ]
Teema pealkiri: 

a muide see vana welger on tunduvalt töökindlam kui uus mascar.

Autor:  Andrese talu [ Teisipäev Mai 19, 2009 6:33 pm ]
Teema pealkiri: 

Nüüd siis see Welger hoovis.....
Tuju siiski veel rõõmus ,kuna raha veel välja käimata ja anti aega uurimiseks. Ühesõnaga lugu järgmine:
Lubatud Welger 220 asemel, millest ennist juttu oli mida sai ka oodatud, põrnitseb mulle otsa Welger 200.
Palju on seal veidraid asju- mõned hammasrattad on nagu tutikad, teised jälle poolpidused. Nugade võll on ilmselt kõver, kuna hammasratas viskab,. Osa ketist on uus ja osa vanem, Ketipinguti ei jookse ketiga täpselt joonel, vaid vahib metsa poole, Esikummimantlil suur auk sees :lol: ,need kõverad tiiad, mille vahelt noad läbi käivad on erinevate vahedega-mõni kitsam ja teine jälle laiem, ja ühel otsad väljapoole paindunud, nagu mingi lilleõis :evil: Puuduvatest poltidest siin -seal ei viitsi kirjutadagi. Ahjaa, ülevalpool on ühe valtsivõlli otsas olev hammasratas KINNI KEEVITATUD :shock: ,Krdi sommid ma ütlen :lol:
Neid vigu võib olla teisigi,... Teaks , kas tasub üldse näppima hakata...
Muidu tühjalt käis isegi ringi :lol: See asi ka, et Uku kirjutas varem, et 220 oli tootlikum kui 200. Millest see erinevus tuleb, ja mis erinevused on 200 ja 220 vahel?

Autor:  Uku [ Teisipäev Mai 19, 2009 7:29 pm ]
Teema pealkiri: 

200-l ripub kogur trosside peal, kui on põllud kaugel, soovitan koguri tranpordiks kettidega raami külge riputada, muidu hakkab trosse lammutama, kunagi sai ise nii tehtud. Koguri maa kopeerimine on nende trosside pärast kah pisut kehvem, mis tõmbabki tootlikkust pisut alla.
Pilt
Kui pressi traktori järgi haagid, jälgi et pildil näidatud sinine joon jookseks maaga paralleelselt, siis on koguri asend kõige parem. Kollasega märkisin kus kette kasutasin, et kogur transport asendisse panna (mõlemalt poolt). Kui kinni keevitatud hammasratas on kõige suurem, millel jookseb kaks ketti, on tegemist tõsiste sigadusega, minu mäletamist mööda oli see kõige kallim hammasratas kogu pressil.

Autor:  jürto [ Kolmapäev Mai 20, 2009 5:45 am ]
Teema pealkiri: 

Andrese talu palju sellise eest küsitakse, kui saladus pole,kui kannatab siis vaata ikka selline kus Sinu kirjeldatud pornosi ei esine.

Autor:  Uku [ Kolmapäev Mai 20, 2009 11:42 am ]
Teema pealkiri: 

Siin mõned hinnad, äkki tekib pisut võrdlusmomenti.
http://www.uhtnatalutehnika.ee/TEC/view_used_tec.php?id=174
http://www.mascus.co.ee/Pollumajandus/Ruloonpressid/Welger,1,createdate_desc,search.html

Autor:  Andrese talu [ Kolmapäev Mai 20, 2009 6:27 pm ]
Teema pealkiri: 

Pressi hinnaks on 115000 , lisandub käibekas.
Õliseid käsi ma ei karda, aga seal on seda kiskumist rohkem , kui esmapilgul paistab.
Üks naabrimees tahtis hirmsasti belarussi ja ostis ilusasti värvitud russi, ja käis sellest 35 000 välja, ise oli hull-õnnelik.
JA IGA PISIVEA KOHTA , MIS LEIDIS, ÜTLES: AH, SEE NII LIHTSALT REMONDITAV. Mina nii väga tema russi ei süvenenud, vaatasin üleüldist pilti , mis oli enam-vähem, ainult kummid olid suht siledad ja möödaminnes mainisin seda. Ka selle kohta arvas ta ,et need käivad veel küll. Edasised aasta aega möödusid siis naabritalus nii, et garaaz oli soe´ja sigaretivingu täis, vahest ka viinavine üleval. Lahti kisti käigukast.
Kap. remondi said nii mootor, kui ka käivitusmootor. Esisild võeti laiali, Kõiksugu laagrid ja tihendid kus krt neid üldse russil annab toppida, vahetati usinalt ja abiks käisid spetsid nii lähemalt kui ka kaugemalt.
Igaljuhul 35 000 eest soetatud russile õnnestus tal 35 000 eest remonti teha.
Ilmselt aimate, miks ma selle loo rääkisin :lol: Peab veel ringi kolama- jama ainult selles, et varsti hooaeg käes :?

Autor:  jürto [ Neljapäev Mai 21, 2009 5:55 am ]
Teema pealkiri: 

just,a sa seda uhtna pressi oled uurind?

2. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/