Foorum põllumeestele
https://foorum.rodnas.ee/

Kiletajad
https://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=15&t=442
7. leht 7-st

Autor:  rait [ Reede Dets 02, 2011 1:09 am ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Ma pakun, et suhtle Kaspariga kaamera asjus, siis näed iga külje pealt mis taga toimub ja on ka elu lihtsam.
Kui näed korraga rulli iga külje pealt siis saab ka sobivalt korrigeerida ja pole seda jama ka nii palju.
Kevadel sai kiviseparaatorile pandud ja pilt oli 5+.

Autor:  Andrese talu [ Reede Dets 02, 2011 10:52 am ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

No anna andeks Rait, ma ei oska ennast paremini väljendada. Rõhutan veelkord - tagant ülevaade on väga hea- pikalt küljele ulatuvast peeglist on super ülevaade taga toimuvast. Ka teiselt küljelt on kõik mis vaja näha. See haaratsite vahe, mille vahele rull läheb on koonusjalt keskelt alates eespoolt otsast laienev. Eest, kõige kitsamast kohast on haaratsite vahe 130 cm. Keskelt alates aga 122 cm (võibolla ka 123, kuna pärast mõõtsin pressi üle ja pressikambri laiuseks sain 123 cm) Ühesõnaga... rull läheb väga täpselt haaratsite vahele. Oletame, et rull läheb haaratsite vahele veel siis, kui on max 4-5 cm nihkes (kui sedagi olla saab). Suurema eksimuse korral, läheb ühe külje haaratsi takistus liiga suureks ja ongi sitt majas. Kui kiletaja on eraldi traktori küljes siis pole vahet- saad tagurdada ja kui rull on nurka muutnud, lähened teise nurga alt ja kõik ok. Kui rull istub pressi ja kiletaja vahel kõveriti, siis on teine teema. Võibolla ühel päeval lähen ka kaamerale üle, aga tulemus ei saa seetõttu paraneda, muutub ainult see, et saan küljel olevast pika varre otsas peeglist lahti, mida pärast tööd pean muidu eemaldama.

Autor:  claas arion 540 [ Reede Dets 02, 2011 9:19 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Kas sateliit kiletajaga saab kahe kaupa rulle põllu äärde ka viia.

Autor:  õpipoiss [ Reede Dets 02, 2011 10:00 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

claas arion 540 kirjutas:
Kas sateliit kiletajaga saab kahe kaupa rulle põllu äärde ka viia.


Saab!

Rahunege maha.
Rait: Sinu näidatud videotes on kõik kiletajad teistsuguse laadimise süsteemiga, julgen ka arvata, et need sinu videotes olevad on natuke paremad, lubab eksimisruumi rohkem. Kui ka pall natuke viltu jääb siis selle küljepealt tuleva haaraga lükkab ta palli ise nii kuis vaja.

See et kiletaja jama on ja hakkab valesti asetsevad rulli mähkima on juba istme ja rooli vahelise tihendi viga. Õigel ajal tuleb stopp vajutada, korrigeerid oma asjad käsijuhtimisega ära, ja jätkad kus pooleli jäid. Ja rahulikuks tuleb jääda, masinad pole veel nii targad kui inimesed!

Mitme sõnaga: Pallid tuleb ilusad teha mitte porgandid jm kujundeid peale silindri. Tööd tuleb mõnuga võtta ja kiirustada ei maksa, sellega ei võida midagi. Ja selle "rongiga" on võimalik teha küll, mida suurem põld ja mida rohkem on vaja otse sõita seda parem.
Saab üksi, aga kui vähegi on võtta kaht masinat ja masinisti siis soovitan eraldi teha, saab kiiremini.

Autor:  rait [ Pühapäev Juun 03, 2012 5:49 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Pilt
Mis mõttega seline kooslus on kokku pandud, oskab keegi seletada?

Autor:  Andrese talu [ Pühapäev Juun 03, 2012 9:03 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Ehk on selline värk, et ühte põllu otsa sõidad pressides , ja siis tagasitulles kiletad rullid ära?

Autor:  lenar19 [ Esmaspäev Okt 08, 2012 12:01 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Praegu on kiletaja ostu teema päevakorras. Et mis kiletajat oleks soovitatav osta ja mis peaks ikka vastu ka. Esialgu on plaanis Elho Pak 1010, või leidub midagi paremat veel. Sirvisin eelnevaid postitusi, kuid midagi kindlat arvamust ei leidnud. Aastane pallide arv jääb 1500 ringi või rohkemgi.

Autor:  hillar2 [ Esmaspäev Okt 08, 2012 1:24 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

McHale suht kindel relv.Paljud teenusetegijad kasutavad neid kiletajaid. Üks kallutusraami puks ja tagumise plate torudel veidike keevitusi, paar hüdrovoolikut. Palle teinud väheke alla 30 000. Muidugi läheb paar korda hooaja jooksul kaitsetihvt katki. Arvan, et joistikuga verisioon on parem - mahakallutamisel jääb plate väheke viltu, liigutad väheke kangi vajalikule poole kallutamise ajal ja saad juba nuga kastutada (nuga on nupust). Kangidega jagaja puhul peaks siis 3 kangi kasutama mahakallutamise ajal. Meie sõidu ajal ei kiletanud, kiletaja sõitis pallidega põllu äärde ja siis hakkas mähkima, teine variant oli kokkuvedajaga.
Arvan, et võid julgelt vaadata kasutatud masina poole.

Vanematel tanco kiletajatel oli teema mahakallutamisega - et pall püsti jääks pidi vastu teist palli laskma. Samuti olid Nõuni meestel kiletamise ajal torn (see kus kilet venitatakse) kogu mänguga plehku pannud.

Autor:  Kaido [ Esmaspäev Okt 08, 2012 3:27 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Endal ka uus mchale ja tundub,et väga hea riist.Teinud kül ainult 1200 palli aga alguseks seegi hea.

Autor:  irwinaator [ Esmaspäev Okt 08, 2012 3:42 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

endal tanco autowrap 5807 hooaega olnud ca 16000 palli tehtud põhiline õnnetus on sellel mahakallutamise raam. 1. rullid üksteise vastu pead laskma et püsti jääb. 2. pole vist kohta mida pole seal keevitatud :D mudu on isegi vastu pidanud

Autor:  Andrese talu [ Laupäev Juun 15, 2013 10:47 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

õpipoiss kirjutas:
[

.

See et kiletaja jama on ja hakkab valesti asetsevad rulli mähkima on juba istme ja rooli vahelise tihendi viga. Õigel ajal tuleb stopp vajutada, korrigeerid oma asjad käsijuhtimisega ära, ja jätkad kus pooleli jäid. Ja rahulikuks tuleb jääda, masinad pole veel nii targad kui inimesed!

Mitme sõnaga: Pallid tuleb ilusad teha mitte porgandid jm kujundeid peale silindri. Tööd tuleb mõnuga võtta ja kiirustada ei maksa, sellega ei võida midagi. Ja selle "rongiga" on võimalik teha küll, mida suurem põld ja mida rohkem on vaja otse sõita seda parem.
Saab üksi, aga kui vähegi on võtta kaht masinat ja masinisti siis soovitan eraldi teha, saab kiiremini.

Noh, nüüd urgitseks veidi õpipoissi tema enese postituse tõttu :wink: Kas parema meelega edaspidi kiletajat pressile järgi ei pane, või oled ringi mõelnud ja teed ka teine kord "rongi"? :lol:

Autor:  õpipoiss [ Pühapäev Juun 16, 2013 12:41 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Andrese talu kirjutas:
õpipoiss kirjutas:
[

.

See et kiletaja jama on ja hakkab valesti asetsevad rulli mähkima on juba istme ja rooli vahelise tihendi viga. Õigel ajal tuleb stopp vajutada, korrigeerid oma asjad käsijuhtimisega ära, ja jätkad kus pooleli jäid. Ja rahulikuks tuleb jääda, masinad pole veel nii targad kui inimesed!

Mitme sõnaga: Pallid tuleb ilusad teha mitte porgandid jm kujundeid peale silindri. Tööd tuleb mõnuga võtta ja kiirustada ei maksa, sellega ei võida midagi. Ja selle "rongiga" on võimalik teha küll, mida suurem põld ja mida rohkem on vaja otse sõita seda parem.
Saab üksi, aga kui vähegi on võtta kaht masinat ja masinisti siis soovitan eraldi teha, saab kiiremini.

Noh, nüüd urgitseks veidi õpipoissi tema enese postituse tõttu :wink: Kas parema meelega edaspidi kiletajat pressile järgi ei pane, või oled ringi mõelnud ja teed ka teine kord "rongi"? :lol:


Proovin uue pistikuga ka ära, kas siis saab sellest elektri kalast lahti...
Hetkel ei ütle midagi, kuna kiletaja ei toiminud normaalselt, seega ei saa ka "rongi" kohta õiglast hinnangut anda. Samas, kui on võimalus kaks masinat põllule orgunnida(üks pressi ja teine kiletajaga) siis ilmselt ma teeksin neid töid parema meelega eraldi. Lihtsalt pressiga paarkümmend palli valmis, siis kiletab vahepeal ja siis uuesti pressima jne. "Rongiga" ei hakka ma neid palle kuhugi viima eraldi, seal kus valmis saavad sinna potsatan maha ka, aga siis on ka pärast vaja nad eraldi kokku koondada. Nii et jah, "rong" jääb ilmselt hädavariandiks kui tõesti kodust kaugemal vaja teha ja pole kedagi kes teise masina põllule tooks.
Tegelt peaks omale ka tsikli jaoks hoidja trakale ette tegema, siis saab mitme masinaga liikuma...

Autor:  hillar2 [ Reede Mai 09, 2014 11:28 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

See suvi on mul reaalne oht Lely attisega kiletada. Täisautomaatne juhtimine - tuleb seadistada nii, et palli keset põldu maha ei paneks. Pult ise on suht kompaktne - nagu kassaaparaat. Mähkimislauda ajab ringi hammasvöö, mitte kett. 5 erinevat andurit on - nt kui kile otsa saab siis ei kileta edasi, käpa positsioon jne

Cronori kiletaja oli ka valikus, aga selle mahalaadimis laud põlati nõrgaks.

Autor:  jüri [ Neljapäev Mai 26, 2016 10:16 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Mul oleks ka nüüd nõu ja abi vaja. Kiletajaks omal uus mchale see kangidega mudel(mchale 991 bc). Traktoriks ees on mtz82. Kogu süsteem toimib normaalselt liigutab käppa, rulli kiletab ka ilma probleemideta ära. Rulli kallutab maha ka ilma probleemita, aga nüüd kui on vaja see kiletajalaud alla lasta siis seda ta normaalse kiirusega teha ei suuda. Silinder mis seda lauda tõstab on nagu kaheosaline, kui alla hakkan lauda laskma siis esimene osa silindrist vajub normaalse kiirusega alla, aga seda viimast silindri osa ei tõmbagi sisse ja laud jääb nagu pooleldi üles. Milles võib asi olla? Olen proovinud juba naabrimehe juures tutika belarusi peal ka. Sama jama, kõik teeb korralikult ära aga seda kiletajalauda ei suuda enam alla lasta. Olen proovinud ka väikse john deere peal, deerega toimib kõik nii nagu peab.
Kas belarus jääb liiga nõrgaks siis sinna ette? Ometi olen näinud eestimaa peal töötamas belarusi mchale kiletajatega.
Oskab keegi nõu jagada? Või leidub päris siin keegi kellel ka mchale eest belarus on?

Terv,
Jüri :)

Autor:  ONiils [ Reede Mai 27, 2016 9:13 am ]
Teema pealkiri:  Re: Kiletajad

Mul küll 991B aga see pmst sama. Ees on Belarus 920.3. Kõik toimib ilma vigadeta.
Kuidas tuleb õlisurve kiletaja jagajasse? Kas russi pumba survepoolel on väljavõte või võtad surve russi jagajast? Kas kiletaja jagajal on vaba tagasivool traktori hüdrosüsteemi? Kui on liialt vastusurvet (kehv tagasivool), siis võib laud üles jääda. Kehv tagasivool võib isegi siis olla, kui kiirliitmikud on vigased.
Teine asi on kiletaja ees parema külje all olev reguleerventiil. See peaks reguleerima pallipüüdja allakukkumiskiirust aga see pallipüüdja ja kiletamislaua kallutamissilinder on ju ühe kangi taga. Kui reguleerventiil on liialt "tuugaks" keeratud, ei pruugi piisavalt õli läbi käia, et laud alla tuleks, kuna laud tuleb ju alla oma raskusega, mitte hüdrosurvega. See ventiil keeratakse "tuugaks" siis, kui pallid on väga rasked ja tahetakse, et pallipüüdja aeglasemalt alla vajuks. Muidu tulevad rasked rullid pauguga alla ja lõhuvad masinat.

7. leht 7-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/