Foorum põllumeestele
https://foorum.rodnas.ee/

Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
https://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=15&t=1233
1. leht 2-st

Autor:  sergolax [ Neljapäev Mär 25, 2010 11:24 pm ]
Teema pealkiri:  Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

Lootus foorumi tarkadelt abi saada on suur!
Hakkasin T-40AM jaoks ehitama metsaveokäru.
Sai muretsetud sõnnikulaotaja ROU-6 raami koos sildade ja ratastega. Plekid,poordid,võllid,ketid,reduktorid olid maha monteeritud.Käru esiotsale tõstsin T-16 greiferkopa PE-04. Kuna puukoorma suhtes tundus madalal olema, siis tõstsin ta nurkraudadest sõrestiktorni abil 70cm kõrgemale. Kopa nool koosneb kahest osast ja on uuem variant kanttorust. Mõte oli otsmise kanttoru sisse paigaldada hüdrosilindriga sisse-välja liikuv noolepikendus.Sobiv kanttoru on juba muretsetud ~1,4m pikk. Noolepikenduse otsa tuleks pöördpea ja haarats.
Muret teeb noolepikendust liigutav hüdrosilinder, mille töökäik peaks olema ~1,2m, kuid ta ei tohiks olla hirmus paks. Seal vist ei ole suurt jõudu vaja.

Autor:  sergolax [ Neljapäev Mär 25, 2010 11:41 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.järg 2

Tõstuki hüdraulika käitab T-40AM tagumine jõuvõtuvõll sõltumatu pöörlemisega, sealt kardaaniga sõnnikulaotaja võllile, mille tagumise otsale on kavas teha kettülekande vedav h.ratas sobiliku ülekandearvuga (!?).Veetava h.rattaga võlli teise otsa ühendan nuutvõlli abil T-16 greiferkopaga kaasas olnud reduktoriga, mille teises otsas on hüdropump HIII-50.
Muret teeb selle kettülekande ülekandearv, sest selle abil tahaks anda parima ja sobivama pöörlemiskiiruse hüdropumba jaoks.
Ei kujuta ette, kui suurt koormat T-40AM on võimeline selle käruga vedama.
Siit järgmine mure, kui kõrged koormapiirdepostid käru raamile keevitada. Mõtlesin käru nurkadesse panna tugevduslappide abil kanttorust ¤80x80 1m kõrgused postid.

Autor:  sergolax [ Reede Mär 26, 2010 12:01 am ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.järg 3

Metsaveokäru hüdrojagajad T-40AM kabiini hästi ei mahu.
Olen paigaldanud kitsama tooli võlli peale, nii et kui taha vaatan, siis veidi tool pöördub võllil.
Mõte oli need hüdrojagajad paigaldada tagaakna alla väljapoole, kus on tööriistakast.
-1.kolmene jagaja:-tornipööramise silinder
-noole esimene silinder
-noole teine silinder
-2.kolmene jagaja:-noole pikenduse silinder
-pöördpea silinder
-haaratsi silinder
-3.kolmene jagaja:-vasaku tugijala silinder
-parema tugijala silinder
-reserv

Autor:  kurion [ Reede Mär 26, 2010 8:16 am ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

koormapiirde poste ei pea ilmtingimata kohe külge keevitama. Ennem saab proovida ka puupostidega. Vene 3-sektsioonised jagajad üksteise järgi ühendatuna võivad hakata jebima. Nende õrn korpus ei kannata ülesurvet.

Autor:  Andrese talu [ Reede Mär 26, 2010 9:28 am ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.järg 2

Ei kujuta ette, kui suurt koormat T-40AM on võimeline selle käruga vedama.



Hea kui tühjalt metsa jõuad - t40 pole sobiv masin metsaveokäru ette. Muidugi edu tegemisel ja katsetamisel.

Autor:  jcb4cx [ Reede Mär 26, 2010 4:40 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

40 sikutab täitsa hästi sellist käru: http://www.forsmw.com/1/en/lumber-trail ... ,6-7-d.php
Tõsi, meil oli soome kabiiniga variant - omal oli ruumi rohkem.
Selline komplekt, nagu Sa soovid teha - no ma ei tea - ilgelt robakas ja raske saab ta olema. see vene jagajate kasutamine...

Selline komplekt kõlbab ainult omale küttepuid välja vedada, mööda kõva pinnast. Kui tahad leivakõrvast teenida, siis raske saab su tee olema. Sitalahutaja raam on ju sigakõrge, tõstuk ei ulata maast võtmagi. noolepikendi silinder on tavaliselt 25mm säärega, jagub küll.
koormapostid on mõtekas teha aukudesse pistetavad, saab alati vajadusel eest ära võtta. posti kõrgus - max 1 meeter, siis 40 ägiseb juba selle asja ees.

Mis ikka, leiuta, aga mingil hetkel veendud, et 25% raha juurde pannes oleks saanud valmis töötava mudeli.

Autor:  rait [ Reede Mär 26, 2010 5:12 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

Jäta see kardaan mängust välja tapad end metsas ära veel, pane pump otse JVV otsa ja vea voolikud taha nii saad ka järsemaid pöördeid teha ja ei pea JVV koguaeg sisse-välja lülitama.
Ja vene jagajad on nii äkilised, et lõhuvad su tõstuki varsti ära või kukub metsa.
Kui sa kasutad veel russi originaal jagajat, siis neil jäävad kangid mingisse asendisse kinni ja seda ei saa enam töötegemiseks nimetada. Kun-kopaga isegi on paras jama, natuke aega tõstad järjest ja näpud jäävad kangeks, sest kangid suht rasked. Talvel külmaga ei kujuta ettegi.

Autor:  janek_s [ Reede Mär 26, 2010 8:05 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

C Kui sa kasutad veel russi originaal jagajat, siis neil jäävad kangid mingisse asendisse kinni ja seda ei saa enam töötegemiseks nimetada. Kun-kopaga isegi on paras jama, natuke aega tõstad järjest ja näpud jäävad kangeks, sest kangid suht rasked. Talvel külmaga ei kujuta ettegi.C
Tuleb kasutada PE jagajaid mis on ilma fiksaatoriteta ja ujuva asendita.
Metsa jaoks sitalaotaja raam oma kõrguse poolest eriti ei sobi jah.
Kardaan jäta ära ja viska selle sama reduktoriga otse jvv otsa,põkal on nii ju tehase poolt.Samuti jääb ära kettülekanne mida oled plaaninud.
Ise olen selle käru+tõstuk suuremates mõõtmetes läbi teinud,teenib siiani,asendamatu abiline.Foorumis sellest enne vist juttu tehtud ka?

Autor:  Ranno [ Laupäev Mär 27, 2010 2:05 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

T-40 metsaveoks täitsa tehtav. Esimesed metsaveo traktorid ju olid T-40-ed. Küll vintsi ja plaadiga taga. Kohe peale seda tuli MTZ-52 millele paigaldatai vints juba ette.
Pilt
Vastav teema on olemas automoto foorumis http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19205&page=1

Autor:  Kaido [ Kolmapäev Mär 31, 2010 6:30 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

Endal ka siis mure Käru ehitamisel.On olemas kraanaga käru mis toimib täiesti iseseisvalt.Kardaaniga ajab ringi õlipumpa ja jagaja siis toimetab tõstukiga.Aga mure on selles,et hetkel jagajal neli sektsooni ja need kõik käigus.Nüüd sain endale Fiskarsi lõuad koos pöördpeaga ja kahte sektsooni oleks veel vaja.Jagajat välja vahetada ei taha kuna see on väga korralik ja hoiab hästi üleval.Endal mõte,et kui aretada kahesektsooniga jagaja juurde siis kas hakkab toimima.Ja kust võtta sellele teisele jagajale surve.Kui võttan praeguse jagaja tagasivoolust kas siis hakkab toimima.

Autor:  lambor [ Kolmapäev Mär 31, 2010 6:42 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

Minuarust jagaja tagasivoolus ju pole survet :roll:

Autor:  Kaido [ Kolmapäev Mär 31, 2010 6:48 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

aga kuhu see surve siis kaob.Kui ühest otsast tuleb surve sisse siis peaks teiselt poolt ju välja tulema.

Autor:  lambor [ Kolmapäev Mär 31, 2010 6:51 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

:D No pakun välja, et sisse tulev toru/voolik on peenema ristlõikega kui väljaminev :D Ja muidugi jagaja tagasivoolu pool ei kannata ka erilist survet eriti vene omad mis lihtsalt laiali lendavad

Autor:  lambor [ Kolmapäev Mär 31, 2010 6:53 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

Nii vähemalt toimib vene tehnika aga uuemaga pole eriti tegemist teinud(Lisaks ka mingi klapi süsteem on seal sees)

Autor:  Aare [ Kolmapäev Mär 31, 2010 6:59 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...

Jagaja tagasivool jäägu ikka tagasivooluks, muidu võib tagajärjeks olla lõhkine korpus. Sobib, kui pumba ja jagaja vahele kolmik, ning sealt voolik uude jagajasse (ning sellele omakorda tagasivool). Töökiirus küll vähe kannatab, kuid asi peaks olema kindlam. Äkki on praktikutel parem pakkumine.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/