Foorum põllumeestele
https://foorum.rodnas.ee/

O: korraliku käru
https://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=13&t=1793
1. leht 2-st

Autor:  MK [ Neljapäev Nov 25, 2010 6:26 pm ]
Teema pealkiri:  O: korraliku käru

Vaja siis käru mtz 82 taha.
võiks 4-5 tonni kartult ikka peale võtta.
1 teljeline oleks hea.
tuled ja värgid võiks ka toimida.

Autor:  mardikas [ Neljapäev Nov 25, 2010 8:35 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Mis hinnaklassi ta jääda võiks?

Autor:  MK [ Neljapäev Nov 25, 2010 9:21 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

No uusi pakkuda vast pole mõtet.
Ja ilmselgelt mingit 70 000.- ikka maksta ei tahaks.
Alul oli plaan teha gaz 53 kastist ja raamist. Aga kui kellegil midagi analoogset valmisproduktina pakkuda oleks, vat see oleks äss.
PS võib panna pildid ja hinnasoovi.

Autor:  Kaido [ Neljapäev Nov 25, 2010 9:53 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

olen endale neid 53 st kärusid teinud kaks tükki.Minumeelest väga asjalik käru.Väga kergelt tuleb järele ja 7-8 tonni koormat kannatab ilusti.Kuigi jah passis on 4 t kirjas.Teha kellelegi vist ei viitsi kuna asi läheb suht kalliks.Osta tuleb auto ja nats rauda.Arvelevõtt on ka 5 tuhi kanti.Tee ise ega midagi keerulist pole.Meil siin neid 5-6 tükki vurab ringi.

Autor:  MK [ Reede Nov 26, 2010 3:28 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Kaido kirjutas:
olen endale neid 53 st kärusid teinud kaks tükki.Minumeelest väga asjalik käru.Väga kergelt tuleb järele ja 7-8 tonni koormat kannatab ilusti.Kuigi jah passis on 4 t kirjas.Teha kellelegi vist ei viitsi kuna asi läheb suht kalliks.Osta tuleb auto ja nats rauda.Arvelevõtt on ka 5 tuhi kanti.Tee ise ega midagi keerulist pole.Meil siin neid 5-6 tükki vurab ringi.


Tänud.
Asjalik on ta ikka jah.
Autosid on kahjuks paar tükki juba eest ära läind :oops: Oma süü tõttu.
Noh siiski ennem tuleks oma toodanguga enam vähem ühele poole saada siis aega asjaga tegeleda kah.
Nii et niikaua võib vabalt pakkuda kui kellegil midagi on.

Autor:  Raivo [ Reede Nov 26, 2010 6:47 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Kas just odav tuleb gaz 53st käru tegemine?
Korralik "alus" (loe tagumine raam+kast+rehvid) maksavad juba min 15k. enne 90 aastat vanad "majandi ruunad" nii läbi, et seal vaid emexi materjali. Otsisin ise ka autot kaua taga, Eestis lihtsalt ei müüa gaz 53 korralike. Siinjuures kasti osas, ainuke lahendus oleks põltsamaa kast. (põhjus on just silla asukohas. Nimelt kasti sabakont oleks vastukaaluks. Muidu kui 8tonni haagisele paned siis 50% sellest surub sul traktorile. Rus näiteks jääks mingil hetkel sellega hätta, kuna rippsüsteem pole just väga tugev.
Samas sinu hinnaklass pole ka väga suur. Ühesõnaga jääbki ainuke lahendus "isetehtud haagised". Tehase haagised ei kannata nii palju kandevõimet välja. Vene tüüpilised 1 teljelised ei kannata paberite järgi üle 2t välja http://img138.imageshack.us/img138/4781/img4263o.jpg Korraliku sillaga :D olen ise 6t peale kühveldanud.

Ise vähemalt soovitaks otsida raha juurde ja piiluda juba 2 sillalisi näiteks kiretec haagiseid.

Autor:  Kaido [ Reede Nov 26, 2010 7:10 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Põltsamaa kasti ei soovita kohe kindlasti.Sellel jääb kast sillasuhtes täpselt tasakaalu.Kui teinekord vaja koormaga käru tagant ära haakida võib tiisel taevasse lennata.Ja läbivus ka kehvem kui tehase kastiga.Tehase kast toetub natsa traktorile ja ei hakka teel kookama ka.Meil siin ühel on põltsamaa kast ja vend pole asjaga ültse rahul.Endal mõlemad tehase kastiga ja väga rahul.Kui ostad auto ühes tükkis siis saad ju mootori ja kabiini maha müüa ega neid pole vaja.Esisild ka. .

Autor:  Raivo [ Reede Nov 26, 2010 7:29 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Kaido kirjutas:
Põltsamaa kasti ei soovita kohe kindlasti.Sellel jääb kast sillasuhtes täpselt tasakaalu.Kui teinekord vaja koormaga käru tagant ära haakida võib tiisel taevasse lennata.Ja läbivus ka kehvem kui tehase kastiga.Tehase kast toetub natsa traktorile ja ei hakka teel kookama ka.Meil siin ühel on põltsamaa kast ja vend pole asjaga ültse rahul.Endal mõlemad tehase kastiga ja väga rahul.Kui ostad auto ühes tükkis siis saad ju mootori ja kabiini maha müüa ega neid pole vaja.Esisild ka. .



Ohhoo midagi minulegi uut. Olen ise just kohanud tegelasi kes seda põltsamaa kasti toetavad. Samas eks see kõik oleneb ka sellest kui pikk täpsemalt see tiisel ees on. Ja kuidas traktori taga aisad on (pikendustega, ilma või hoopis "kõhualuse konksu küljes"

Kuid ehituse kohapealt. Tead sa mõnda gaz 53 millel mootor korras:D ning on ODAV ja läheb lammutamisele. 53 mootor on nii kapriisne elukas, et neid korralike juba ei leia. Kabiiniga sama teema 9tk 10st on läbimädanenud. Esisillad jällegi logisevad kui lahti võtad. Ütleme nii, et head autot keegi käruks ei tee. Samas head autot keegi odavalt ei müü ka.

Kastide kohapealt kas vanemat tüüpi kast (kasti ported 4 ülalt alla postiga) on pehmemad kui uuemad 1 paraleelse keskelt jooksva karbiga portedega kastid?. Sirge kasti olemasolu on käru juures ju primaarne?
Samas kas raamidel on ka mingid erinevused? Mõtlen ma seinapaksuses. gaz 53 murdub ju raam enamjaolt kohe pärast kabiini või siis tagasilla juures ülikergelt "kõveral maastikul" puruks.
Teema muutus minulegi huvitavaks:D kuigi OFF TOPICuks läinud:D

Autor:  Kaido [ Reede Nov 26, 2010 11:47 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Kui need ülejäänud jubinad ära lammutada ja viia siis emexisse ka siis saad päris hea raha tagasi.No 15 kilo eest saad ikka korraliku 53 kätte.Endaomad sai ostetud juba ilma lisadeta ja 6 kilo eest.Ka sõber tõi hiljuti emexist seitsmega terve komplekti mis on käruks vajalik.Sinna juurde tiisli tala Tartust 800 sotti + silmus 600.Natuke tööd ja valmis ongi.Pidurid sai pandud traktori hüdro kangi alla.Väga mõnus kui on kähku vaja pidama saada.Arvele võtt on kallis kuna tuleb esmane registreerimine ja experi (kohal käimine plus mingi tasu veel.) Põltsamaa kast on pikkem ainult tahapoole ja vaadake ise.Milline see asi hiljem välja näeb.Ei pea olema tark,et aru saada mis on lõpp tulemus.

Autor:  MK [ Pühapäev Nov 28, 2010 3:07 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Raivo kirjutas:
Kas just odav tuleb gaz 53st käru tegemine?
Korralik "alus" (loe tagumine raam+kast+rehvid) maksavad juba min 15k. enne 90 aastat vanad "majandi ruunad" nii läbi, et seal vaid emexi materjali. Otsisin ise ka autot kaua taga, Eestis lihtsalt ei müüa gaz 53 korralike. Siinjuures kasti osas, ainuke lahendus oleks põltsamaa kast. (põhjus on just silla asukohas. Nimelt kasti sabakont oleks vastukaaluks. Muidu kui 8tonni haagisele paned siis 50% sellest surub sul traktorile. Rus näiteks jääks mingil hetkel sellega hätta, kuna rippsüsteem pole just väga tugev.
Samas sinu hinnaklass pole ka väga suur. Ühesõnaga jääbki ainuke lahendus "isetehtud haagised". Tehase haagised ei kannata nii palju kandevõimet välja. Vene tüüpilised 1 teljelised ei kannata paberite järgi üle 2t välja http://img138.imageshack.us/img138/4781/img4263o.jpg Korraliku sillaga :D olen ise 6t peale kühveldanud.

Ise vähemalt soovitaks otsida raha juurde ja piiluda juba 2 sillalisi näiteks kiretec haagiseid.

See põka käru on sul vist müügis ka ? Selle vastu ehk isegi oleks huvi.

Aga ülejäänud osas olen enamjaolt Kaidoga nõus.

Ega ma kohe ei plaani sellega 8t vedama hakata, aga resurss on vajalik ikka.
Poekärude kohta ei hakka isegi sõna võtma. Korralik käru on kõvasti peale 100 000 ja alla selle on analoogselt halvasti koostatud nagu murutraktori kärud.
Vene kärud on selles suhtes paremad need on vähemalt "üle tapetud" tähendab et saab ikka tunduvalt rohkem panna kui paberid lubavad.

Autor:  Raivo [ Pühapäev Nov 28, 2010 3:45 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

MK kirjutas:
Ega ma kohe ei plaani sellega 8t vedama hakata, aga resurss on vajalik ikka.
Poekärude kohta ei hakka isegi sõna võtma. Korralik käru on kõvasti peale 100 000 ja alla selle on analoogselt halvasti koostatud nagu murutraktori kärud.
Vene kärud on selles suhtes paremad need on vähemalt "üle tapetud" tähendab et saab ikka tunduvalt rohkem panna kui paberid lubavad.


Võtaks selles osas sõna, et üle saab koormata.
See sama väike tökats 2t 1pts2 on haige elukas. Nimelt jah kast mahutab kruusa täie koorma. Kuid oriignaal sild on torusild ja rusil taga väike keeramise peal "jooksid rattad koos rummudega oma teed pidi" . Tulemus kaheteljelise 2pts4 sild alla. (siinjuures on tähtis ka kas lai või kitsas sild. (lai sild uuem, millel on ka suuremad laagrid ja annab laiemat rehvi aretada)
Teine probleem ongi talvel puude vedu originaal käruga 9x16 rehv haagise all on kuradi kitsas. See upub ülikergelt soisel pinnasel ära. (lahendus mida mina näen on 15,5x18 jennisei 1200n tagarattad) panna alla.
Ühesõnaga, et korraliku haagist saada tehase omast, tuleb korralikult ta ümber ehitada.

Siinjuures 1 sõna ka 2 teljeliste 2pts4 haagiste asjus.
Viimased mis tulid krooni alguses on viimane rämps silindri kinnituse kohapealt. Ehitada võib küll kõrged ported, kuid juhul kui näiteks nisu põllupealt ära tuua mis täislastiga oleks 8t ning seda maha kallutama hakata rebib ta raibe kasti põhjast silindri kinnituse lahti, viletsamal juhul väänab kõik silindri rauad ülikõveraks. (olen seda kohanud mitu korda)

Seega mõlemal juhul peab teadma mida tahta. Ümber ehitustest enamjaolt ei pääse. Midagi väga rõõmustavat cccp toodetes polnud.
Seetõttu ma ise vähemalt soovitaks küll vaadata juba tänapäeva haagiseid juhul kui mõnest veoautost ehitama ei hakka.

Kui ma endale haagist ehitasin, pakuti küll 1 teljelist haagist 60k ringis erinevate tootjate poolt. Kuigi jah 1 teljeline enamjaolt on 2-4t kandevõimega vaid.

Autor:  janek_s [ Pühapäev Nov 28, 2010 7:41 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Raivo:jeniseil on 16,5-18
Kaido:räägi sellest hüdropidurist lähemalt.

Autor:  Kaido [ Pühapäev Nov 28, 2010 9:53 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Viiekümnekolmel on ju näiteks õlipealt pidurid.Nüüd ühendad selle torustiku hüdrovooliku abil hüdrosüsteemiga.Ja kui kabiinis kangi vajutad siis rattad pidurdavad.lükkad kangi ujuvasse ja pidurid tulevad maha.No eks ta algul õppimise asi ole aga asja ajab ära ilusti.Kust mina neid vanu süsteeme võttan mis olid kunagi haagistel hüdro pidurite jaoks.Nii palju lihtsam ja ei pea MTZ õhku ka üleval hoidma.

Autor:  janek_s [ Pühapäev Nov 28, 2010 10:41 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Ei tea kui palju see pidurisüsteem tegelikult rõhku kannatab?

Autor:  Kaido [ Pühapäev Nov 28, 2010 10:48 pm ]
Teema pealkiri:  Re: O: korraliku käru

Seda ei tea palju rõhku kannatab aga tean ka neid kes sama süsteemiga sõidvad KIRE kärudega.Ja toimib.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/