Foorum põllumeestele
http://foorum.rodnas.ee/

T-40 (siduri vahetus, roolivõim, esisild ja palju muud)
http://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=9&t=467
1. leht 4-st

Autor:  maamees85 [ Teisipäev Mär 10, 2009 1:19 pm ]
Teema pealkiri:  T-40 (siduri vahetus, roolivõim, esisild ja palju muud)

Tere
Kevad varsti käes ja vaja traktoril enne uut hooaega peasidur ära vahetada
Traktoriga sõitnud küll aga suur remondimees pole
Andke näipunäiteid kuidas ja millest alustada siduri vahetamist. Mida silmas pidada, mingid salakruvid kiilud nõksud, mis veel võib olla. mida jälgida. Ruum koos tõstukitega olemas.


Muutsin pealkirja ära, sest siin tuleb juttu ka muudel teemadel

Autor:  kristjan [ Teisipäev Mär 10, 2009 7:00 pm ]
Teema pealkiri: 

mis seal ikka, traktor tuleb pooleks võtta:D

Autor:  Andrese talu [ Teisipäev Mär 10, 2009 7:53 pm ]
Teema pealkiri: 

Alustuseks võib kohe ütelda, et sinu nahas ei taha olla :D .
Niisiis eelmisel kevadel sai oma T40 ka sidur vahetada-ise olin abimehe rollis ja see kes neid kõvasti näppinud siis töödejuhataja. Niisiis kuna tegemist oli mäletamistmööda 3 õhtupooliku tööga 2 le ,siis soovitan võtta
appi keegi, kes seda varem teinud. Pooleksvõtmisel pidi käigukasti alla puupaku panema ja käigukasti ja paku vahele puukiilud, et käigukast jääks samale kõrgusele.Kuskilt sidurikoja alt sai tropp panna ja ja taliga parajasse pingesse, et nurk ei muutuks ja ninapool mehele peale ei kukuks kui viimased poldid lahti. jupp aega läks ühe kõrgemalasuva poldi nahka, kuna tundus,et kõik olid väljas ja puukiilude sidurikoja vahele ajamine tagajärgedeta.Mäletamistmööda olid käikukasti ja sidurikoja vahel päris täpsed ja tihedad tihvtid , mida arvasimegi kurjajuur olema. Kui lõpuks viimase poldi ussiurust 5 cm liiva ja õlikihi alt leidsime, võttis tuju suuna ülespoole :lol: Arvatavasti peab ka käik väljas olema :roll: ja tali peaks võimaldama esiotsa eemalesõitmist-mis tundub raskem kui tegelikult oli. Edasist peaksid ise jagama, kuid soovitan igaljuhul ära vahetada käpapoldid koos mutritega. ja jõuvõtuvõlli sidur vaata ka üle. Kui surveplaat-mäletatavasti sai õigesti nimetatud :oops: on pealt siduri hõõrdekatte ja neetide poolt sooniliseks söödud, siis saada see kaugemale, kui Kanteri ketas ja võta kauplusest uus, tegelt peaksid seda vist igal juhul tegema, kui tahad, et su sidur kauem käib ja uus lahtivõtmine kauge tulevik oleks.lLõpuks kokkupanekul pidi vaatama, et siduriketas oleks täpselt tsentris-ma ei tea millega, selleks kasutasime mingit naabrimehe selleks spetsiaalselt treitud puksi. Loodetavasti sai kõik õigesti, ma rohkem ei jõua kirjutada, las teised jätkavad ja parandavad ,kui vigasid tegin :lol: :lol:

Autor:  Tormi [ Teisipäev Mär 10, 2009 8:00 pm ]
Teema pealkiri: 

--

Autor:  devil22 [ Teisipäev Mär 10, 2009 8:03 pm ]
Teema pealkiri: 

pooleks võtmisel kasutasin mina sellist tehnikat, et käigukasti poolele pakk ja tunkraud alla, fikseerid ära. mootori poolele on spetsiaalne rataste peal asjandus mille keevitad raami külge ning lihtsalt tõmbad esiosa eemale :wink: käpapoldid vaheta kindlasti ära - need kipuvad kergesti kuluma.

Autor:  kristjan [ Teisipäev Mär 10, 2009 8:28 pm ]
Teema pealkiri: 

Väga mugav on esiosa eest ära sõita Roclaga. See on riistapuu, millega laos inimjõul aluseid edasi-tagasi lohistatakse. Tagasipanekul ka hea kokku sobitada.

Autor:  aivo [ Teisipäev Mär 10, 2009 8:39 pm ]
Teema pealkiri: 

Rokla on see hea riistapuu millega nina eest kaugemale tõmmata saab. (minu rekord on ketta vahetusel 5tundi)

aga suurt pealehakkamist Sulle!

Autor:  kurion [ Teisipäev Mär 10, 2009 9:16 pm ]
Teema pealkiri: 

Mina olen käigukasti osa ära toestanud ja esilaaduriga esimese osa trossi otsa rippuma pannud ja kangiga lahti lükkand

Autor:  maamees85 [ Kolmapäev Mär 11, 2009 7:30 pm ]
Teema pealkiri: 

Nii traktor pooleks võetud. Kõige suurem probleem oli ühe akude all asuva poldiga, nende kummi puksidega mis mootori peale toeatas. ei saanud aru mis kinni hoiab.
Kokkupanekul näeb arvatavasti ikka rohkem vaeva. Kardan, et need akude all asuvad kummpuksid jäävad jälle ette, mis arvate kui lööks nad sealt vahelt minema.
Sidurikorvi ühel käpapoldil vint maas :( Kettal kulutas ka juba neete. Panen uue ketta ja uued käpapoldid.
Tea kas peaks survelaagrit ka vahetama, muidu välisel vaatlusel liigub ilusti ja määret nagu oleks?

Autor:  kurion [ Kolmapäev Mär 11, 2009 7:43 pm ]
Teema pealkiri: 

Ma vahetaks minimaalselt asju välja, sest enamasti ei ole varuosad sama kvaliteetsed kui originaalid. Küll olen saanud valuvigadega käivitusmootori silindreid, hüdropumbad mis on valesti kokku pandud, igasugu stutsid samuti valuvigadega ...muud ei tule kohe meelde :)

Autor:  aivo [ Kolmapäev Mär 11, 2009 10:42 pm ]
Teema pealkiri: 

Kokkupanekuga näed Sa kindlasti rohkem vatti. Kas surveplaati ei ole vaja vahetada? Nagu vanasti Mossedel pandi siduriketas tsentrisse käigukasti võlliga, kui Sul võlli ei ole, siis lase kellegil treida. Kõige raskem on kokkupanekul võlli nuudid saada täpselt ketta nuutidesse. Sama lugu kui kahel siilil kes teevad kolmandat - tasa-tasa.

edu Sulle.

Autor:  maamees85 [ Neljapäev Mär 12, 2009 9:21 am ]
Teema pealkiri: 

Ei tea kas peaks uue teema tegeama, aga küsin siin, nimelt sel traktoril on mingi jama rooliga. Võimendab väga halvasti, vasakule enamvähem, paremale üldse mitte. milles probleem, üks teadis rääkida et pump lahja, teine jälle et võim õhtal?

Autor:  jürto [ Neljapäev Mär 12, 2009 5:09 pm ]
Teema pealkiri: 

mismõttes pump lahja,kui lahja siis ei keeraks kumbagi poole ju,küllap see võim lihtsalt igapidi kulund ja aeg ümber juba.

Autor:  janek_s [ Neljapäev Mär 12, 2009 9:30 pm ]
Teema pealkiri: 

Kui paremale keerata kumba pidi siis kolb liigub?Äkki on silindril sääretihend läbi?

Autor:  maamees85 [ Laupäev Mär 14, 2009 1:12 pm ]
Teema pealkiri: 

Aga nüüd siduri reguleerimisest, mõtlen seda jõuvõttevõlli siduri ja peassidurikäpa vahelist kaugust. Palju see vahe peab mm olema. Siin oli küll juttu et silma järgi, võibolla minu silm näeb mööda :D Otsisin ka "auto-moto" foorumist, kuid ei saanud sealt ka targemaks.

1. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/