Ei osanud kuhugi mujale sokutada enda muljetust demopäevast.
Igatahes lugu selline.
Kuna plaanis on fendti kõrvale soetada üks samas võimsusklassis traktor juurde siis nagu mulle juba kohaseks saanud on tuli ikka kõik konkurendid üle katsetada enda käe ja kõrvaga. Õnn oli meiepoolt ja kõigil maaletoojatel oli ka antud võimsusklassi masinad demoks olemas ja nii nad meie hoovi toodud saigi lootuses, et ilm ikka lubab veel minna põllule kultivaatoriga paar ringi teha.
Masinateks mida võrdlesin said siis Case IH puma 230cvx rehvidega 540/65r28 650/65r42 ja massiga ligikaudu 8 tonni , John deere 6210R direct drive rehvidega 600/70R30 ja 650/85R38 massiga 9,5 tonni, Claas axion 830 hexsasift rehvidega 600/70R28 ja 710/70R38 massiga 10 tonni ja meie enda Fendt 724 rehvidega 480/70R30 ja 520/85R 42 massiga 7,9 tonni.
Masinad põlluäärde ritta aetud , saigi asjakallale asutud.
Võtan masinad järjestuses mismoodi sai neid proovitud ja kirjutan esimsega välja ka tööde kirjelduse. Toon välja ka igal masinal märkused mida täheldasime tööd tehes.
Esimeseks kohe meie enda 3000tt teinud Fendt 724.
Esimseseks märkuseks kohe, et masinal olid all rehvid millega me tegelikult ainult pritsime ja väetame ja seega jäi natuke jõudlus ja kütusekulu võrreldes teistega nühamuse taha kinni aga seekord siis nii.
Tööorganiks oli kõigil masinatel Väderstad Cultus CS400 millega töötasime 13cm sügavuselt(vahetasime tööriista).
Põllupikkuseks oli ligikaudu 600m.
Esimeseks ülesandeks oli vaadata palju masin maksimum töökiiruseks saavutab ja sealjuures kütust tarbib. Max kiirust hindasime silmajärgi (mitte päris max kiirust ei märkinud vaid selle kiiruse mida hoidis ühtlaselt maksimum) ja kütusekulu näidu saime pardakompuutrist. Fendt-i andmed max 10.2km/h ja ringiga tarbitud kütuse kogus 3,8L
Teine ring sai tehtud samal sügavusel sama tööriistaga aga 8,4 km tunnis. Fendti tulemus 3,3L.
Hindasime ka transpordil ( tühi traktor) 10km läbimiseks kulutatud kütuse kogust samas sõitsime kõigiga 40km/h sest claasil oli juhusetahtel kast mille max kiirus on 40km/h. Fendti tulemus 5L
Lisa märkused : kõrvalistujal natuke külgepidi kitsas, müratase väga ok ja kõikide töökäskude täitmine väga mugav.
Teiseks katsealuseks oli Case
Esimese ülesande tulemuseks oli 3,6L kütust ja max kiiruseks 10km/h
Teise ülesande tulemus 3L kütust
Transpordil tarbis 6,8L
Märkused: juhtpuldi käsitsemine natuke keeruline, imekombel suri astmevaba kastiga traktor põlluotsas välja. Transpordil võrreldes teistega hüppas nagu konn. Müra katsealustest kõige suurem, kabiinis natuke kitsas.
Kolmandaks katsealuseks sai John deere.
Esimese ülesande tulemus 4L kütust ja max 10,5 km/h
Teine ülesanne 3,6L
Transport 6L
Märkused: juhtpuldi seadistamine hoopealt pea võimatu puudub multifunktsionaalne juhthoob, häiris mootorist tulev nn õmblusmasina hääl muidu oli kabiinis vaikne ja hubane.Käigukast oli positiivne kogemus kiirete ja sujuvate käiguvahetuste poolest. Kapoti avamine on keeruline ja õhufiltri juurde pääsemiseks peab ronima kapotialla. Mingi jama oli ukse sulgemisega.
Ja viimaseks siis claas
Esimese ülesande tulemuseks 11km/h ja 3,5L kütust.
Teise ülesande tulemuseks 2,9l kütust.
Transport 6,7 L Märkuseks ainukesena oli tal 40 km /h kast seega sõitis kõige kõrgematel pööretel ja claasil veeres järgi ka kultivaator.
Märkused: Häiris käigukastist kostuv ulgumine põllutöökäigus(võimalik, et sissetöötamisel kaob)Võimalik, et see heli tuli hoopis esisillast! Õhufiltri ligipääs väga hea, Cebis ei ole puutetundlik seega võtab iga tegevus kauem aega, natuke oli juhtpuldi ülesehitus ka segane, aga see ilmselt harjumise küsimus.
Kõige raskem.
Homme vaatame masinad veel silmaga üle, et kuidas kvaliteet jne tunduvad.
Veel märkuseid mis lisavaatlusel selgus:
Claasi kabiini soendus teeb häirivat müra ja ei tööta korralikult. Algul soendab ilusti "toa" ülesse aga pärast kukub jahutama ja ennem uuesti soojaks ei lähegi kui ise manuaalselt temperatuur põhja panna.
Lisaks leidsime Claasil, et salongi detailidelt oli puudu kruve.
Case astmevaba kasti sujuvus jättis soovida. Käiguvahetused selgelt tunda ja häirivad täpse töö puhul.
Case ja claasi kabiinis häiriv odava plastiku hais.
JD akule juurdepääs väga keeruline.
JD ei paku väga suurt rehvivalikuvõimalust.
Case-i kapotivamaiseks on mingit spets tööriista tarvis.
Fendti puhul on ainukeseks häirivaks aspektiks max kiirusel 55km/h sõites käigukastimüra.
Claasil on õhufiltrile väga hea juurdepääs.
Jd ja Fendt on traspordil kõige mugavamad.
Claasi käigukast ei vaheta alati väga sujuvalt käike, võib olla 40km/h kasti eripära.
NB! ei pretendeeri katsega absoluutsele tõele, aga minul sellised numbrid tulid.