Tänane kuupäev Esmaspäev Mai 13, 2024 7:40 am
  

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi



Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
  Printerivaade Eelmine teema | Järgmine teema 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem
PostitusPostitatud: Esmaspäev Okt 08, 2012 10:44 am 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Mai 12, 2011 2:54 pm
Postitusi: 105
Daff kirjutas:
Üks võimalus, et keegi on pendiksi sisse lükanud ja nüüd sidur hoiab asja pinges. See kusjuures väga levinud probleem, kui lapsed ka masina juures mängimas käivad. Ise sain kunagi rihmülekande kaudu teada, et seda kangi puutuda ei tohi.


Korras sidur ei vea kaasa. :idea:
Olgugi õigeaegne "rihmülekanne" olulise tähtsusega ellujäämistõenäosuse kasvatamiseks... :lol:, on kutsika elusal starteril jõudu küll põhimootori keeramiseks läbi sidurite. Ülekanded on säärased. Kui põhimootorit ringi keerata ei jõua, siis on starter vigane/hooldamata või juhtmestik/aku hapu. Viga tuleb kõrvaldada, muidu talve tulles jääbki vaid "rihmajam" (kutsika hoorattale sobib pigem ikka 9mm nöör...) ja oma muskel.

Elektrimootoril ei tähenda vaba pöörlemine veel midagi. Pöördemomendi olemasolu mahavõetud starteril on aga üsna keerukas kontrollida...

Hea, kui puhastamisega korda sai. Kas sellel on käsi- või elektrilülitusega starter? Igal juhul tasub üle kaeda (ja vajadusel tasaseks lihvida või vahetada) kontaktpoldid. nende pead kipuvad kuluma lohku ja siis tapab sädelemine kiiresti nii starteri jõu kui kontaktpinnad.

Siduri reguleeringut tasub ka kontrollida - see võib aja pikku paigast minna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem
PostitusPostitatud: Esmaspäev Okt 08, 2012 5:37 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Sai siis käima pandud, peale paari katset süüdet magneetost korrigeerida ja käima ta läkski kenasti jõudu oli ka kõvasti ja ajas suure mootori ilusti tööle. Kas mõtled suure mootori süüdet või? see on ikka kangiga nagu neil on ja starter on aku külge ühendatud ja siis peenikese juhtmegaaku plussilt annan sirakat

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem
PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 10, 2012 12:32 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Mai 12, 2011 2:54 pm
Postitusi: 105
T-74 kirjutas:
Sai siis käima pandud, peale paari katset süüdet magneetost korrigeerida ja käima ta läkski kenasti jõudu oli ka kõvasti ja ajas suure mootori ilusti tööle. Kas mõtled suure mootori süüdet või? see on ikka kangiga nagu neil on ja starter on aku külge ühendatud ja siis peenikese juhtmegaaku plussilt annan sirakat


Kui küsimus on mulle, siis mina mõtlesin starteri lülitamise viisi... Tõmbereleega või kangist lükatav-lülitatav. Ilmselt siis tõmbereleega.

Ilmselt annad "särakat" tõmberelee otsale. Kui lülitiga skeemi teha ei taha, siis mugavamaks teeb tõmberelee lülitusklemmi alla sobiva pikkusega juhtmejupi panek. Sobiv pikkus on selline, et ei satuks juhuslikult vastu plussklemmi ja vajadusel saaks kenasti voolu anda. Muide, starteri plussklemmi mutter kannatab kenasti lülitamisega kaasnevat väikest sädelemist, poldi keermeosa mitte nii hästi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 10, 2012 8:35 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
just juhtmejupp on tomberelee küljes ja annan akult voolu. tahaks küll mingi lüliti teha. pmst on vaja nuputada mingi lüliti tomberelee otsa külge ning mida vajutades puutuks see kokku starteri plussiga?

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 10, 2012 9:13 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Nov 11, 2010 9:13 pm
Postitusi: 560
Asukoht: Põhja-Eesti
Väheke pendiksijuttu, üks naaberküla ants keeras oma T-40-ne käivitusmootori niimoodi peeti, et pani käivitusmootori tööle ja siis hakkas pendiksit sisse ragistama. Ja ega seda pidu kauaks ei olnud. Enda MTZ-80-l sai ka alati pendiks enne sisse lükatud ja siis käivitusmootor tööle jne.

_________________
Mis kuradi sõnnik, see on puhas sitt!
Ärge te öelge mulle, mida ma pean tegema, ja ma ei ütle teile kuhu te peate minema!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 11, 2012 5:37 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Altp2rtli kirjutas:
Väheke pendiksijuttu, üks naaberküla ants keeras oma T-40-ne käivitusmootori niimoodi peeti, et pani käivitusmootori tööle ja siis hakkas pendiksit sisse ragistama. Ja ega seda pidu kauaks ei olnud. Enda MTZ-80-l sai ka alati pendiks enne sisse lükatud ja siis käivitusmootor tööle jne.


Just, tundub ikka loogilisem enne pendix sisse ja siis edasi toimetama, muidu masin pärast hambutu :D

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Reede Okt 12, 2012 10:31 am 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Mai 12, 2011 2:54 pm
Postitusi: 105
Altp2rtli kirjutas:
Väheke pendiksijuttu, üks naaberküla ants keeras oma T-40-ne käivitusmootori niimoodi peeti, et pani käivitusmootori tööle ja siis hakkas pendiksit sisse ragistama. Ja ega seda pidu kauaks ei olnud. Enda MTZ-80-l sai ka alati pendiks enne sisse lükatud ja siis käivitusmootor tööle jne.


Nõuanne on õige. Ka kasutusjuhend soovitab nii.

Samas peatub korralikult reguleeritud siduri korral (lahutumine on täielik) pendiks hambumisselülitamisel kerge krooksatusega, mis hambaid palju ei riku. Inertsi seal märkimisväärselt ei ole.

Aga palju neid reguleeritud siduriga kutsikaid ikka liikvel on. Ning täielikust lahutumisest tähtsam (pendiksit saab ja tasub lülitada ka enne kutsika käivitamist) on täielik sidestamine. Libiseva siduriga kutsikaga on käivitamine põhimootori paras peavalu...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Reede Okt 12, 2012 1:42 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Veebr 17, 2010 2:18 pm
Postitusi: 48
V6sa, mida Sa pead siduri korraliku reguleerimise all silmas. Selle siduri reguleeringut mõjutab väga paljuski õli, mis on reduktorisse valatud. Kuna tegemist on paljukettalise siduriga, siis ketaste vahel paksu õli ringiajamine jätabki mulje, et sidur ei lahuta.
Ja veel üks näide. Hommikul pendiks sisse ja starter veab normaalselt. Hakkad sidurit järgi laskma ja käimar sureb välja. Ja vot nüüd hakkab kamm pihta. Lased küll siduri algasendisse, aga nagu kännu taga. Õli liimib kettad kokku ja ei lahuta. Seda eriti külmaga.
Vahel teooria ja praktika lähevad nats lahku.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Reede Okt 12, 2012 2:07 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Mai 12, 2011 2:54 pm
Postitusi: 105
Daff kirjutas:
V6sa, mida Sa pead siduri korraliku reguleerimise all silmas. Selle siduri reguleeringut mõjutab väga paljuski õli, mis on reduktorisse valatud. Kuna tegemist on paljukettalise siduriga, siis ketaste vahel paksu õli ringiajamine jätabki mulje, et sidur ei lahuta.
Ja veel üks näide. Hommikul pendiks sisse ja starter veab normaalselt. Hakkad sidurit järgi laskma ja käimar sureb välja. Ja vot nüüd hakkab kamm pihta. Lased küll siduri algasendisse, aga nagu kännu taga. Õli liimib kettad kokku ja ei lahuta. Seda eriti külmaga.
Vahel teooria ja praktika lähevad nats lahku.


Kui kutsika jõuülekandes on õli ikka vahetatud aeg-ajalt, ei kleebi seal miski märkimisväärselt. Aga kesse loll ikka vahetab... :oops: Hea, kui seal üldse õli on. 8)

Käivitusmootori jõuülekande koostamisega reguleeritakse sidur. On võimalik koostada nii mittelahutuvana kui libisevana...

Kui teooria ja praktika kokku ei lähe, on teooriat liigselt lihtsustatud. :lol:

Kuigi on õige, et märgsidurit veab kasutatav õli paratamatult veidi kaasa, mistõttu pendiksi hammasratta eluea pikendamiseks tasub pendiks sisse lülitada enne kutsika elluäratamisele asumist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Reede Okt 12, 2012 9:23 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Nov 11, 2010 9:13 pm
Postitusi: 560
Asukoht: Põhja-Eesti
Sinna reduktorisse soovitan panna märgsiduriga mootorratastele soovitatud mootoriõli. Põhjamaisesse kliimasse sobivat muidugi!

_________________
Mis kuradi sõnnik, see on puhas sitt!
Ärge te öelge mulle, mida ma pean tegema, ja ma ei ütle teile kuhu te peate minema!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Laupäev Okt 13, 2012 1:13 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
Kus nüüd läks alles vaidluseks. :D
Igatahes tänan nõuannete eest. Kuid ma sooviks lahendada seda lüliti asja starteril, andke selle koha pealt ideid. ma ise mõtlesin, et vean juhtmejupi starteri plussist ja siis tõmbereleest kabiini vaheseina külge kuhu teeks mingi lihtsa lüliti. starteri enda külge kuidagi on raske midagi konstrueerida.

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Esmaspäev Okt 15, 2012 8:45 am 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Mai 12, 2011 2:54 pm
Postitusi: 105
Heh, vaidlust ju ei ole. Lihtsalt täpsustav diskussioon;)

Kas käivitumist juhid kabiinist või mootori kõrvalt?

Kui kabiinist, siis leia mingi suvaline isetagastuv lüliti ja kruvi käepärasesse kohta. Kui traktoril on alles signaalilüliti, siis see kannatab päris kena voolu;) Tõmbemähis küsib 5-6 A, hoidemähis 1 A kandis.
Edev oleks muidugi ehtne süütelüliti... :lol: Suvaliselt autolt.

Kui kangid on vaid mootori kõrval, siis tasub sinna ka starteri juhtimine tuua. Kuigi töökindluse mõttes on parim ikka eelmainitud juhtmejupp, mida surud vastu peavoolu juhtet kinnitava mutritahku... Ei põle ära, ei külmu kinni, ei kaota oksüdeerumise tõttu kontaktivõimet.

Ohutustehniliselt on muidugi õige panna juhtimine relee kaudu kabiinist, koos starteri blokeeringuga käigu- ja hüdraulikakangide asendi pealt (lülitub vaid neutraalist). Kuivõrd see mõistlik on antud kontekstis, jääb omaniku otsustada. :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: T-74 käivitusmootori probleem korras!
PostitusPostitatud: Esmaspäev Okt 15, 2012 6:23 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Sept 04, 2010 12:06 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Keila
v6sa kirjutas:
Heh, vaidlust ju ei ole. Lihtsalt täpsustav diskussioon;)

Kas käivitumist juhid kabiinist või mootori kõrvalt?

Kui kabiinist, siis leia mingi suvaline isetagastuv lüliti ja kruvi käepärasesse kohta. Kui traktoril on alles signaalilüliti, siis see kannatab päris kena voolu;) Tõmbemähis küsib 5-6 A, hoidemähis 1 A kandis.
Edev oleks muidugi ehtne süütelüliti... :lol: Suvaliselt autolt.

Kui kangid on vaid mootori kõrval, siis tasub sinna ka starteri juhtimine tuua. Kuigi töökindluse mõttes on parim ikka eelmainitud juhtmejupp, mida surud vastu peavoolu juhtet kinnitava mutritahku... Ei põle ära, ei külmu kinni, ei kaota oksüdeerumise tõttu kontaktivõimet.

Ohutustehniliselt on muidugi õige panna juhtimine relee kaudu kabiinist, koos starteri blokeeringuga käigu- ja hüdraulikakangide asendi pealt (lülitub vaid neutraalist). Kuivõrd see mõistlik on antud kontekstis, jääb omaniku otsustada. :roll:


Käivitumine on ikka moto kõrvalt jah. Kahjuks on sel masinal umbes sama palju elektriseadmeid ja juhtmeid kui kekskaegsel hobuvankril genekas on peal aga ühtegi juhet kabiini ei jookse. Näidikutest on mingi suvaline näidikublokk võetud mis näitab kõige olulisemat: õirõhku :D

Eks peab mõtlema mismoodi see lüliti lahendada.

_________________
T-74


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
et 3.0.10

greenmiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.