Foorum põllumeestele
http://foorum.rodnas.ee/

T-40AM mootori remont, õlitus
http://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=9&t=3243
1. leht 1-st

Autor:  sergolax [ Esmaspäev Juun 04, 2012 8:51 am ]
Teema pealkiri:  T-40AM mootori remont, õlitus

Käisin T-40AM ja kaheteljelise käruga sõnnikut toomas, aku oli nõrgavõitu ja koorma pealehangumisel jäi mootor laadimise mõttes tööle. Kui olin ~70m sõitnud, tundsin, et jõud on kadunud, tahtsin madalama käigu panna, siduripedaalile vajutades mootor suri välja. Mõtlesin,et seistes kuumenes üle ja lasin tunni jahtuda. Käivitasin ja sain sõita ~40m, kui samat moodi suri välja.Õlirõhk oli kadunud. Bukseerisin koju. Karteri avamisel nägin,et õlipumba võtutoru oli flantsi sees murdunud. Keerasin flantsi lahti, remontisin toru, kuid toru tagasipanekul tekkisid raskused. Nimelt ei ole võimalik enam ligi pääseda flantsi ülemisele poldile (12 võti), toru on risti ees. Nurgast mahub sõrm ainult vahele. Proovisin paiduvat võtit, selle paindumisraadius jäi suureks.
Kas keegi oskab soovitada, mida ma tegema peaks? Kas nüüd on vaja ka saalesid vahetada?

Autor:  v6sa [ Esmaspäev Juun 04, 2012 9:21 am ]
Teema pealkiri:  Re: T-40AM mootori remont, õlitus

Õlirõhu puudumisel said suure tõenäosusega rikutud nii väntvõlli saaled kui kolvid. Kas ka nukkvõlli saaled, näitab lahkamine.

Võib muidugi olla õnnelik juhus, et vigastused on nii tühised, et mootor on nõus edasi töötama, kuid sellele loota ei tasu.

Autor:  Daff [ Esmaspäev Juun 04, 2012 9:54 am ]
Teema pealkiri:  Re: T-40AM mootori remont, õlitus

Kindluse mõttes ma sellisesse kohta remonditud detaili ei paneks,liiga riskantne. Aga saalede kohapealt;kui mootor juba paar korda kinni jooksis siis, saaled välja ja uued sisse, kui muidugi vänta pole kihva keeranud. Tsiteerides klassikuid "eks lahkamine näitab".

Autor:  sergolax [ Esmaspäev Juun 11, 2012 9:18 am ]
Teema pealkiri:  Re: T-40AM mootori remont, õlitus

Võtutoru sai kinni keeratud. Võtmeks lühike 12 padrun, 1/4kardaan, painduv pikendus, knorre.
Kolvi saaled peaaegu terved, väntvõlli saaledel pehme kiht lõhutud. Väntvõlli kaelal kriime ei märganud.
Valmistun saalede ostuks, kolvisaalel tähed BH2, väntvõllisaalel tähed БH2.

Autor:  Daff [ Esmaspäev Juun 11, 2012 1:42 pm ]
Teema pealkiri:  Re: T-40AM mootori remont, õlitus

Õige oleks kepsusaale ja raamsaale,(raamlaager)

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/