Foorum põllumeestele
http://foorum.rodnas.ee/

Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega
http://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=9&t=3198
1. leht 1-st

Autor:  djkiller [ Pühapäev Apr 29, 2012 8:33 am ]
Teema pealkiri:  Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

Nimelt külmast peast läheb ilusasti käima autoakult 100Ah.
Kui mootor soe siis hakkab pooma.
Sai veidi süüdet muutnud ning starter lahti võetud(kas rootor lööb seina või mitte,jälgi ei olnud).
Kui masin sai ostetud oli pikka aega seisnud(eelmine aasta) tehtud palju töid ning algul oli sama probleem.siis aga sai hammasvöö roostest puhtaks ning sai hooaeg tööd tehtud (aprill-sept) ning probleeme polnud.
Seisis siis talvekese ning sama probleem.
oskab keegi midagi soovitada ?

Autor:  v6sa [ Esmaspäev Apr 30, 2012 1:08 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

Kas mõni juhe või klemm on kuum peale soojalt käivitamist?
Kas starter jõuab vedada, kui sisselaskes olev klapp kinni tõmmata?
Kas starter jõuab vedada, kui see maha jahutada (näiteks külma veega)?

Kiire starter kipub olema üsna väikese võimsusvaruga. Kui on juhtunud tihe mootor ja kehvad ühendused, siis ei jõuagi kerida. Aga enamasti on siis probleeme ka külmal ajal (mitte praegu).

Autor:  djkiller [ Esmaspäev Apr 30, 2012 8:42 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

v6sa kirjutas:
Kas mõni juhe või klemm on kuum peale soojalt käivitamist?
Kas starter jõuab vedada, kui sisselaskes olev klapp kinni tõmmata?
Kas starter jõuab vedada, kui see maha jahutada (näiteks külma veega)?

Kiire starter kipub olema üsna väikese võimsusvaruga. Kui on juhtunud tihe mootor ja kehvad ühendused, siis ei jõuagi kerida. Aga enamasti on siis probleeme ka külmal ajal (mitte praegu).



1.enne oli miinus juhe massi nupu juurest.varem oli vist veidi plenad sai lühemaks tehtud ning ühendused ära puhastatud
2.ei jõua vedada kui klapp kinni tõmmata
starter ise ei lähe kuumaks(st enne läks viimasel ajal pole proovinud) sellisel juhul vist läks kui üritasid edasi käiata(nii palju kui lasi) siis oli üsna kuum.

kui sai ostetud siis sai pool mootorit lahti võetud .vb peaks klapid üle käima?

Autor:  v6sa [ Neljapäev Mai 31, 2012 3:41 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

Kas poob üks koht või kõik silindrid võrdselt? Kui palju kinni poob? Kas mootor seiskub hetkeks või lihtsalt aeglustub.
Kas me räägime otseveoga või reduktorstarterist? 12 või 24 V?
Kuidas mootor külmalt käivitub? Kaua kerida tuleb enne, kui tule üles teeb? Aga soojalt?

Mulle tundub, et viga on starteris ja hõredavõitu mootori tõttu külmalt käib jõud üle, soojalt enam mitte.

Kui pritsehetk juhtub ka veel varane olema, ongi jõnkadi-jõnkadi-jou...

Autor:  djkiller [ Neljapäev Mai 31, 2012 8:42 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

v6sa kirjutas:
Kas poob üks koht või kõik silindrid võrdselt? Kui palju kinni poob? Kas mootor seiskub hetkeks või lihtsalt aeglustub.
Kas me räägime otseveoga või reduktorstarterist? 12 või 24 V?
Kuidas mootor külmalt käivitub? Kaua kerida tuleb enne, kui tule üles teeb? Aga soojalt?

Mulle tundub, et viga on starteris ja hõredavõitu mootori tõttu külmalt käib jõud üle, soojalt enam mitte.

Kui pritsehetk juhtub ka veel varane olema, ongi jõnkadi-jõnkadi-jou...


starter on 12v aku on kasutatud mercedes agm tüüpi aku 100ah
külmast peast käivitub poolest pöördest. soojast peast tegi nagu mõne pöörde ning mootor seiskus ja starteril võo pendiks üle(kõristas) ja samas miinuse juhtme massi nupp kui ka juhe läksid ülikuumaks.
tuttav võttis starteri lahti arvas et taob seina ja poob.
eelmine aasta sai mootoril tihendid vahetatud ja kolvirõngad.
võibolla pole süüde ka kõige parem.sai seda ka veidi muudetud.
nüüd peab uuesti vaatama kuidas on lood soojast peast käivitamisega.
töömees rääkis et nüüd pidi olema parem või kadunud see viga.,käivitanud selle klapiga(surve oma vist kui õieti mäletan)

Autor:  v6sa [ Reede Juun 01, 2012 7:45 am ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

Otseveostarter või reduktoriga?

Kui kõristab üle, on viga hammasülekandes (ja reeglina hooratta hammasvöös). Kontrolli hooratta hammasvööd ja otsi hammaste vigastusi või oluliselt kulunumat kohta.

Pendiksi libisemine ei kõrista, vaid laseb lihtsalt mootori pöörded üles ilma veota. Siin ei aita muu, kui vahetus. Pendiksi rullid peavad starteri mootorit pidada suutma!

Kui külmast käivitub tõepoolest poolest pöördest (mida ma ei usu mitte, tavaliselt tahab ikka mõne pöörde ette saada) ja soojalt mitte, siis on ilmselt klapivahed liiga väikesed. Samas peaks olema mootorit kerge ringi ajada...

Pritset võid ju prooviks veidi hilisemaks keerata.

See klapp ei ole surve jaoks, vaid sisselaske sulgemiseks. Tekitab vaakumi (silindrid ei täitu värske õhuga sisselasketakti ajal ja survetakti takistus on palju väiksem). Omal ajal pandi see sinna mootori hädaseiskamiseks. Aga sobib suurepäraselt starteri elu kergendamiseks. 8)
Selle klapi kasutamisel peab ette vaatama - teoorias on võimalik lasta külm silinder kütust täis ja siis ei käivitu üldse.

Autor:  djkiller [ Reede Juun 01, 2012 8:18 am ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem mtz 82 soojast peast käivitamisega

v6sa kirjutas:
Otseveostarter või reduktoriga?

Kui kõristab üle, on viga hammasülekandes (ja reeglina hooratta hammasvöös). Kontrolli hooratta hammasvööd ja otsi hammaste vigastusi või oluliselt kulunumat kohta.

Pendiksi libisemine ei kõrista, vaid laseb lihtsalt mootori pöörded üles ilma veota. Siin ei aita muu, kui vahetus. Pendiksi rullid peavad starteri mootorit pidada suutma!

Kui külmast käivitub tõepoolest poolest pöördest (mida ma ei usu mitte, tavaliselt tahab ikka mõne pöörde ette saada) ja soojalt mitte, siis on ilmselt klapivahed liiga väikesed. Samas peaks olema mootorit kerge ringi ajada...

Pritset võid ju prooviks veidi hilisemaks keerata.

See klapp ei ole surve jaoks, vaid sisselaske sulgemiseks. Tekitab vaakumi (silindrid ei täitu värske õhuga sisselasketakti ajal ja survetakti takistus on palju väiksem). Omal ajal pandi see sinna mootori hädaseiskamiseks. Aga sobib suurepäraselt starteri elu kergendamiseks. 8)
Selle klapi kasutamisel peab ette vaatama - teoorias on võimalik lasta külm silinder kütust täis ja siis ei käivitu üldse.


seda ma nüüd ei oska öelda millist tüüpi starter.magneton 2,3kw vist oli..
Kui vahetati sidurit siis hammasvöö oli ok.
samas vana t 40 mees arvas algul et starteri viga ,et rootor või peksta seisna kinni.tegi lahti oli ok.
siis vaatas üle juhtmed (massi).
sai näpitud ka pritse nurka.
Vaatan lähipäeval ajan masina kuumaks ning ksa siis läheb soojast peast tööle või mitte

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/