Lugesin ka teemat kuna sai uut valtrat proovitud ja ütleme nii, et mulje ei jäänud just kõige parem. Endal kasutuses vana belarus ja JD ning kuna mõtted liiguvad siiski uue traktori poole on käes aeg, kus on müügimeestega suheldud ja valtrat ka juba proovitud. Uutest traktoritest on kogemus siis selle valtraga, n seeria oli , 142 versu vist , võin mudeliga eksida, aga kuskil 150 hobujõudu ja johni 6030 ja 7030 premium seeria traktoritega, mida olen ka pisut näppinud ja tööd käinud tegemas. Ning nende vahel valides oleks raudselt valik JD. Kindlasti küsimus, et miks? Kindlasti on asju millega harjub, aga ka lihtne mugavus on selline, millest võibolla kõik lugu ei pea, aga kuna ise olen kuskil 8 viimast aastat sõna otseses mõttes küpsenud vanade traktorite kabiinis siis oluline on konditsioneer v kliima. Antud masina konditsioneer ei suutnud kabiini külmaks teha ei suutnud. Selg oli märg traktoris istudes. Ehk oli gaasi vähe või teab mis, aga esimene miinus.
Siis, et liigub rool, mitte terve armatuur, pannes paika endale istme ja rooli, ei näinud korralikult armatuuril toimuvat ja sealt tulevat infot. Võrdluseks premium deere'id , rool liigub koos armatuuriga, see peaks olema isegi tavaseeria omadel. Teine miinus.
Valtra nö terminal või siis ekraan, mis on käetoega koos. Päikese käes loetamatu, kas viga on minu silmades ja nende värvide nägemises, aga must taust ja oranz kiri, ei ole kõige parem nähtavus. Ei süvenenud asja väga põhjalikult, võimalik et seda saab menüüdest muuta, aga siiski väheusutav. Jällegi võrdlus JD premiumiga, valge taust ja must kiri ja näha igades oludes. Kolmas miinus.
Traktorit sai proovitud kolm päeva, selle aja jooksul suutis vähemalt korra päevas kokku joosta tagumine rippsüsteem, ehk siis ei allunud käsklusele. Ei liikunud kuskile poole. Tuli jätta masin seisma, oodata natukene ning seejärel töötas taas. Korra juhtus selline asi ka reeversiga, seisin kohapeal, reevers oli N'i peal, ning valides siis liikumissuuna ei kavatsenudki traktor liikuda, jälle korra restart masinale. Neljas miinus.
Käiguvahetus, nüüd ei ole siiski kindel kas on ainult selline võimalus või ka on võimalus saada nö kangiga kasti. Ei pea silmas astmevaba, aga powershift kasti. Valtral siis neli baasi ja igas baasis 5 käiku. Baasi vahetamine on elektrooniline ja uimane, seepärast meeldiks ka kui oleks olemas baaside vahetamiseks kang, saaks ka korraga mitu baasi alla võtta või lisada. Eks see on vb rohkem inimeses kinni, aga see mind häiris ja võimalik, et sellega ka harjuks. Viies miinus.
Ning mis esimesel hool suurt segadust pakkus oli suunatulekang. Eks see on harjumise asi, aga mispärast on vaja panna seda suunatulekangi paremale poole rooli? Kuues miinus.
Siis veel selline asi, et kui vahetada reversiga liikumissuunda siis see toimub hirmus järsu jõnksuga, suutsin esimese hooga isegi esimesed rattad maast lahti saada ning liikumiskiirus oli kuskil 7 km/h. Selle peale otsisin menüüst üles, seadetest sai muuta seda üleminekut sujuvamaks, panin nii sujuva kui sai, aga ikka olid jõnksud vägagi tuntavad ja ebamugavad. JD'l jällegi selline probleem puudus, proovisin ka 10 km/h ja liikumissuuna vahetus oli ühtlane ja sujuv. Seitsmes miinus.
Praegu rohkem ei meenu. Et huvitaks valtrameeste kogemused, on sarnaseid asju teilgi, või sattus mulle prooviks väga kehv masin. Kuigi tulles oli masinal töötunde alles 20 ning samapalju kerisin ka ise neid ette. Head muljet ausaltöeldes selline traktor ei jätnud, eks tuleb oodata millal pakutakse järgmist masinat ja saab jällegi neid kõiki omavahel võrrelda.
_________________ Põllumees rikas, põlvini sitas.
|