Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 9:28 pm
  

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi



Tee uus teema Vasta teemale  [ 127 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Järgmine
  Printerivaade Eelmine teema | Järgmine teema 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 14, 2011 5:15 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Okt 24, 2011 9:22 pm
Postitusi: 559
Võtsin klapi maha vasakult jagaja küljelt. Midagi seal vahel nagu ei olnud (samas jooksis õli peale klapi eemaldamist ilusti välja). Rõngastihend tundub OK, aga vahetan ära, kui juba lahti oli. Paari koha pealt klapi tipus oli metall veidike läikiv, ülejäänud klapp oli matt. Kas see võib olla märk, et midagi ikkagi seal vahel oli. Kui suur peab olema võõrkeha õlis, et takistaks klapi sulgemist?

_________________
endine kasutajanimi hillar


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 14, 2011 5:36 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Apr 26, 2011 8:05 pm
Postitusi: 132
Asukoht: Harjumaa
On selliseid juhuseid ette tulnud, kus midagi vahel pole.Lihtsalt see juhtpind kare ja ei lase toda seent õieti sulgeda.
Oli kunagi üks kolleeg, kes peksis vist oma 4-5 jagajat puruks, kui seda klapi korpust haamriga pidevalt tümitas.
Masin(ülepeakopp) tal meeletult lekkis ja siis valas mees :D igast sitta sinna sisse.See võttiski selle klapi pidevalt kinni.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Reede Nov 18, 2011 6:26 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Okt 24, 2011 9:22 pm
Postitusi: 559
hillar2 kirjutas:
Võtsin klapi maha vasakult jagaja küljelt. Midagi seal vahel nagu ei olnud (samas jooksis õli peale klapi eemaldamist ilusti välja). Rõngastihend tundub OK, aga vahetan ära, kui juba lahti oli. Paari koha pealt klapi tipus oli metall veidike läikiv, ülejäänud klapp oli matt. Kas see võib olla märk, et midagi ikkagi seal vahel oli. Kui suur peab olema võõrkeha õlis, et takistaks klapi sulgemist?


Panin täna jagaja klapi tagasi, ikka sama jama. Sai siis natuke nutuse näoga traktori juures passitud ja niisama vahitud, kui äkki märkasin, et positsiooniregulaatori (arvan, et seda nimetatakse nii - kang istme kõrval, hammastikuga) hoovastik oli lahti (splinte polnud ees). Sai siis see külge ühendatud ja hakatud katsetama - õiges asendis sai siis mutrid-poldid kinni keeratud.

Käima sain kasutades käivituseetrit. Poes õeldi, et kui kaks 215 Ah 6V akut russi käima ei aja siis too tagasi ja viime garantiisse.

Künda sain ka isegi, adra seadsime kündma. Homme vaja mõtelda blokeerile lülitustross, paar korda jäi kohapeale kaapima. Positsiooniregulaatoriga pole vist midagi teha, sest see määrab ära, kui kõrgele saab haakeriista tõsta. Samas tuleb läbi armatuuri üks alumiiniumist keeratav nupp, mis on jagaja küljes. See peaks olema haardekaalu suurendi. Kuidas sellega "mängida"?

Enne pimedat ummistas jälle küttevoolikud ära. Peab ikkagi paagid maha võtma ja seest puhtaks. Millega paake seest kaitsta? EPO värve ei ole kusagil näinud. Homme teen tööd nii, et kütte saab istme kõrvalt kanistrist.

_________________
endine kasutajanimi hillar


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Reede Nov 18, 2011 6:57 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Jaan 13, 2009 1:02 pm
Postitusi: 675
Asukoht: Harjumaa
Meil oli ka selle regulaatoriga jama, mitu head päeva sai jamatud.Haardekaalu suurendaja peaks olema kõige parempoolsem kang minu arvates.Või oli ta paremalt teine.No ei suuda peast öelda.Endal mõlemal ei tööta see ja ühel pole kangigi.Kas pead muidu silmas nuppu armatuuril suunatule lüliti kõrval?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Reede Nov 18, 2011 7:32 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Okt 03, 2009 9:09 pm
Postitusi: 179
Oh jah. Paljud küsimused jääksid olemata, kui keegi viitsiks vähegi uurida kolhoosiaegset õlinäppude piiblit:
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?68329


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 19, 2011 7:23 am 
Eemal

Liitunud: Reede Jaan 18, 2008 6:33 am
Postitusi: 2311
Asukoht: läänemaa
kahjuks on nende piiblitega juba natuke tuuga,eriti nooremate jaoks kes ei oska ega teagi neid kuskilt otsida jne.

_________________
Tark ei torma!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 19, 2011 9:52 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Jaan 08, 2010 11:57 pm
Postitusi: 1424
Asukoht: Raplamaa
jcb4cx kirjutas:
Oh jah. Paljud küsimused jääksid olemata, kui keegi viitsiks vähegi uurida kolhoosiaegset õlinäppude piiblit:
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?68329

Kui sul on pakuda seda raamatut müügiks, siis ma ostaks.
Aga nagu isegi näha võid, siis ei ole seda raamatut kuskilt võtta kahjuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 19, 2011 6:21 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Jaan 17, 2008 6:43 pm
Postitusi: 1142
Asukoht: kesk-eesti
Raamatuid tasub vaadata igasugustelt laatadelt kus kasutatud raamatute müüjad kohal,samuti tasub jälgida osta.ee-d

_________________
56693751


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 19, 2011 11:19 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Okt 24, 2011 9:22 pm
Postitusi: 559
Eks ma neid vanade raamatute poode aeg-ajalt külastan. Hea leid oli 1992 aasta Künniõpetus, aga põllul oli ikka nii, et kaks meest tegid tokkidega raja põllule ja siis hakkasid arutama, et kuidas ja mis, äkki... :D Päeva lõpuks hakkas künd ka välja tulema.

Tänane suurem tagasilöök oli see, kui üks kivi oli nii suur, et kesktõmmits murdus. Õnneks oli teine olemas ja töö võis jätkuda. Kuigi mustrit esirehvidel ei ole siis ilma vedava sillata on hoopis raskem künda.

_________________
endine kasutajanimi hillar


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 21, 2011 4:24 am 
Eemal

Liitunud: Reede Jaan 01, 2010 2:47 pm
Postitusi: 57
Asukoht: Tartu
Vanal russil, kunagi aegade hämaruses, sai haardekaalu suurendi ja positsiooniregulaator üldse välja visatud. Vanade kolhoositraktoristide soovitusel. Tegelik probleem oli tol hetkel küll mujal (nagu hiljem selgus) kuid tagasi neid ka panema ei hakanud. Sai ka ilma hakkama. Suvel oli ühe poemehega juttu ja too väitis, et neid nn. vana tüüpi jõu-ja positsiooniregulaatoreid nemad ei müü, kuna sisse toodav kraam olevat nii kehva kvaliteediga, uuematele (neile, millel tagumist rippsüsteemi selle positsiooniregulaatori kangiga liigutatakse) aga olevat neid saada ja toimivat ka.
Kui mu mälu ei peta, siis vanadel russidel toimis künniga asi nii, et jagaja kang oli mingis x asendis, kõige vaskpoolsemaga sai kuidagi selle lukustada ja siis selle positsiooniregulaatori hoovaga said rippriista tõsta ja langetada ning süsteemi sobivas positsioonis tööle jätta. Kas keegi seda ka kasutas? Aga nagu ma juba mainisin, sai ka ilma selle regulaatorita edukalt majandada. Aga selleks, et künni ajal ader edukalt toimetaks (jagaja kangi ujuvasendis ja ilma selle regulaatorita), ei tohtinud rippsüsteemil eriliselt (vene masina mõistes) lõtkusid olla.
Igasugu rippsüsteemi jeblade leevendamiseks on russidel (vähemalt eelmise sajandi omadel) mehaaniline hüdrosüsteemi lukusti. Isegi kui hüdro enam grammigi ei tõsta, saad kasvõi kangi või tungiga rippriista üles :mrgreen: ajada ja põllult koju kooserdada, ei pea atra kraavi vedelema jätma :D
Kui kaks 215 Ah akut russi käima ei aja, siis otsiks probleemi russis, mitte akudes (kui akud ikka laetud on). Eetrit kasutaks ikka hädaolukorras. Sellega on nagu narkotsiga, kui masin harjub sellega käima minema, siis varsti ei lähe ka jaanipäeval enam ilma. Miski Addinoli 10W-40 andis mootorile kergema käivituse, kui samade näitajatega vene (erimelli) diisliõli. Kui antifriis sees, siis külmemate ilmade korral plokisoojendus abiks. Ise sai kasutatud süsteemi, et peopesa õhupuhastile ette, siis võtab kergemini pöörded üles ja siis annad tunde järgi kämbla serva alt õhku, käivitub kergemini. Sama nagu suretiga, kuid toimis paremini, ilmselt sureti ei sulgenud nii tihedalt. Kui tavakäivitusega +5 kraadiga enam minna ei tahtnud, siis niimoodi vedas ka -10-ga käima, külmemaga tuli plokist läbivalatava veega enne mootor "soojaks" ajada. Praegu enam sellist janti teha ei viitsiks. Krt. tol ajal ei teadnud talvisest diislikütusest ka midagist, käis punane ahjukütus sisse ja töötas ka -25 külmakraadiga.

_________________
Eestlased on toredad inimesed


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 21, 2011 8:16 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 05, 2008 6:51 pm
Postitusi: 1165
Asukoht: Sangaste.
See ,et eedriga traktor narkariks hakkab on jumala külameeste jutt.Ise olen kasutanud talvel kui külma üle -15 pea alati kuna lihtsalt akudest ja starterist hakkab kahju,ja plokki-soojendus andis otsad peale esimest soojenemist.Pole ma veel tähendanud,et hiljem ilma eedrita kehvemini käima läheb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Teisipäev Nov 22, 2011 1:41 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Apr 07, 2008 10:07 am
Postitusi: 233
Asukoht: Võrumaa / Tartu
rait kirjutas:
jcb4cx kirjutas:
Oh jah. Paljud küsimused jääksid olemata, kui keegi viitsiks vähegi uurida kolhoosiaegset õlinäppude piiblit:
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?68329

Kui sul on pakuda seda raamatut müügiks, siis ma ostaks.
Aga nagu isegi näha võid, siis ei ole seda raamatut kuskilt võtta kahjuks.


Leidsin sellelle raamatule pakkumise, kui oled veel huvitatud.
http://www.vanaraamat.ee/Ehitus-tehnika ... 8-t57.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Teisipäev Nov 22, 2011 9:19 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Jaan 08, 2010 11:57 pm
Postitusi: 1424
Asukoht: Raplamaa
lenar19 kirjutas:
Leidsin sellelle raamatule pakkumise, kui oled veel huvitatud.
http://www.vanaraamat.ee/Ehitus-tehnika ... 8-t57.html

Tänud, tellisin ära :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Kolmapäev Nov 23, 2011 12:00 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Veebr 17, 2010 2:18 pm
Postitusi: 48
Siin eespool oli juttu kahest akust ja nende tuksi minekust.Jah,tõsi ta on.Alati kustub esimesena ära pluss ahela poolne aku.Seda vähemalt veoautol.Arvan et traktorile kehtivad samad füüsika reeglid.Aga et nad korraga kustuksid tõstetakse 2 korda aastas akud omavahel ringi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mtz82
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 07, 2011 8:41 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Okt 24, 2011 9:22 pm
Postitusi: 559
Juhtus ma ei taha sellest rääkida ja käigukastis jooksis õli välja. Nimelt murdis esisilla väljavõtte käigukastiküljest lahti. Huvitav, et ma tee pealt ei leidnud õliloiku. Hammasrattaid ei lõhkunud, ainult poldid murdus sisse. Käigukast ja vahekast peaks olema kokku 44 liitrit.
Käigukasti käib vist tad-17. Varasemalt olen seda russidele lisanud küljelt kontrollpunnist pumbates. Kuna mul kodus seda pumpa pole siis vaja teisiti teha. Kas mingit ava kusagil pealpool pole kust seda õli pangist kallata kannataks?

_________________
endine kasutajanimi hillar


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 127 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
et 3.0.10

greenmiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.