Tere. Ma pole ühegagi neist tööd teinud aga sõna tahaks ikka võtta
Ise ka otsisin 3 aastat tagasi uut ruloonpressi sest tahtsin silo tegema hakata (selles teemas jauratud:
http://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=15&t=141&start=330) Võibolla oled ise need asjad kõik läbi mõelnud, kuid minu arvamus on allpool.
MTZ 82 valtsidega pressi tsükli lõpus väga ringi ei aja enam ma arvan (kui rulli tihedusel nö "kruvid põhja" keeratud). Ja sealjuures nugade sisse lülitamise peale ei tohi mõeldagi (pressin nüüd kolm aastat Welger RP220 Profiga. Ees on Belarus 920.3
. Kui silo tehes on kamber täitumise lõpus ja ahmab mingi vägeva pahmaka sisse, siis traka laksust seisab
. Iseenesest muidugi suht naljakas, et kardaani kaitsesidur on tugevam kui traka). Heina saab 82ga vabalt kokku keerutada kõigi välja toodutega. Seda peab niikuinii väiksema tihedusega pressima (mulle huvitaval kombel tundub, et väga tihe heinarull tolmab rohkem, kui lõdvalt kokku pressitud rull
). Kui võtad tulevikus võimsama traka, siis muidugi jõumuret pole.
Täpselt ei tea, mis kõigil välja toodud masinatel võimekus on aga mina nöörsidumise poole enam ei vaataks üldse. Võrk on kunn. Samuti on väga hea asi keskmäärimine (ketid koguaeg läigivad õlise näoga vastu) ja kui määrdeniplid on koondatud plokkidesse (see vb pigem mugavuse värk).
NH 644 on rehvid suht kulunud. Kui kuival suvepäeval hea kuiva vaalu peal on äkki rehv tühi või katki, teeb ikka kurvaks küll. Üleüldse tundub, et paned natuke raha juurde ja saad uuema masina.
Gallignani V6 on minuarust müügis juba mitu-mitu aastat. Või on väga sarnane masin sellega, mis oli müügis u kaks aastat tagasi.
Kui presse vaatama lähed, siis lase ikka võimalusel masin käima ka panna. Kuula kolinaid ja asju. Vaata, kas ühtlase töötamise juures ketid ja ketipingutid/juhttallad viskavad. Saad vb mingi aimu keti kulumisest. Kas ketipingutid on lõpuni keeratud? Hammasrataste hammaste olukord. Eriti vedav peahammakas.
Valtspressiga laena raudkangi ja logista valtse üles-alla (seda muidugi siis, kui press ei tööta
). Seda tee veel siis, kui ümberringi on vaikne, ehk traktor ei tööta ja pressi müüja ei aja mesist kuid valju müügijuttu. Laagriloks annab tunda ja kuulda.
Otsi raami pealt keevitatud kohtasid. Rihmadega pressil rihmade ja liidete seisukord. Kas heedriplekid on sirged? Et pole kivisse põrutatud.
Kardaani seisukord on ka mingil määral oluline (Walterscheidi varuosad on päris krõbeda hinnaga
).
Üldiselt ma arvan, et NH, Pöt ja Claas varuosa saadavusega Eestis probleemi pole. Iseasi on see, kui kiiresti jupp väljamaalt kohale sõidab.
Minu kaks senti.
Head uut aastat!